Frissítették a magyarok egyik kedvencét, a Suzuki Vitarát

2024.04.02. 17:04

A Suzuki Vitara gigantikus telitalálat: gyakorlatilag a megjelenése óta töretlen a népszerűsége Magyarországon. Az Esztergomban gyártott Vitara sikere ugyanakkor nem meglepő: a konkurenciához képest elég olcsó, miközben rendkívül megbízható, ráadásul még jól is néz ki.

Mivel a vásárlók is szeretik, a Suzuki addig tartja a piacon, ameddig csak lehet. Utóbbira enged következtetni az tény, hogy most bemutatták a frissített változatot, ami a modell második faceliftje.

A Vitara jelenleg is futó generációját egyébként már 10 éve, 2014-ben mutatták be, az első darabok pedig 2015 első felében gördültek le az esztergomi gyár szalagjáról. A típus tehát már 9 éves, és úgy tűnik, még egy darabig velünk marad.

Ez az állandóság azért mindenképpen jó hír, mert a lényeget, vagyis a műszaki tartalmat csak minimálisan érintette a modellfrissítés. Maradt az 1,4 literes, lágy hibrid rendszerrel kiegészített turbós benzines, és az 1,5 literes szívómotor köré épített full hibrid is. Nem kell tehát félni az új technikától: nem lett kevesebb a köbcenti, és jó eséllyel a megbízhatóság is a régi.

Mivel a Vitara egyik egyértelmű erőssége a külseje, ahhoz nem mertek túl merészen hozzányúlni. Nagyon apró részletek változtak: kicsit más az első lökhárító és a díszrács, lettek új felnik, illetve a színeknél is variáltak valamennyit. Maradtak a harsány árnyalatok is, de lett például olyan kéttónusú kombó, ami kevésbé kontrasztos: a feketét ott sötétkék egészíti ki.

Belül a leglátványosabb újdonság az új, 9 colos érintőkijelző, azon kívül a beltér alig változott. Fejlődtek viszont a Suzuki szerint a vezetéstámogató rendszerek, ami szintén jó hír. Megjelent továbbá a Suzuki Connect: egy mobilalkalmazással sok hasznos adatot távolról is lekérhetünk, többek között azt is, hogy a parkolóban épp hol áll az autó.

A korábban már említett 1,4 literes, benzines turbómotor mellé csak hatsebességes manuális váltót lehet kérni, a full hibrid pedig csak automatával konfigurálható. Mindkét változat alapáron elsőkerekes, de kérhetők összkerekesként is felárért.

A cikk írásának pillanatában a Suzuki honlapján még a facelift előtti változat szerepel, aminek az alapára jelenleg tízezer híján 7 millió forint. Azt nem árulták el, hogy a frissített modell ára változik-e, és ha igen, milyen irányba.

Forrás: Suzuki