Peugeot 908 V12: újabb versenyautó dízelmotorral
Párizsban leplezték le az Audi R10-es francia kihívóját. A Peugeot német riválisához hasonlóan egy V12-es turbódízel motort épített saját versenygépébe, de itt vége is a hasonlóságnak.
A 908-as a mai Le Mans prototípusok nagy részétől eltérően zárt karosszériát kapott, a hivatalos indoklás szerint azért, hogy a tető is merevítse a karosszériát. Emellett a zárt karosszéria természetesen aerodinamikai szempontból is előnyös. A kiállításra szánt karosszéria orra meglehetősen szokatlan kialakítású. A fura formájú lámpák mellett a pilótafülke előtti csőrszerű kitüremkedés sem mindennapi látvány, bár a forma a későbbi tesztelések és versenyek tapasztalatai nyomán nyilván még sokat változik.
A 4,65 méter hosszú, és kereken 2 méter széles versenygépet a 908 RC limuzinban már bemutatott 5,5 literes, 100 fokos hengerszögű V12-es HDi motor repíti majd a cél felé, amely annak ellenére, hogy még részecskeszűrővel is felszerelték, a gyáriak szerint több mint 700 lóerős lesz, a maximális forgatónyomatéka pedig eléri az 1200 Nm-t. Ez elsősorban a hatsebességes, elektropneumatikus működtetésű, szekvenciális kapcsolású versenyváltónak jelent majd hatalmas megterhelést.
A Peugeot már 2007-ben beveti az új versenyautót a Le Mans Series versenysorozaton, és a híres Le Mans-i 24 óráson is, természetesen azzal a céllal, hogy megismételje a 905-össel 1992-ben és 1993-ban aratott diadalát, letaszítva trónjáról az utóbbi években egyeduralkodó Audit.