Porsche RS Spyder: visszatérés Le Mans-ba

2006.10.02. 16:07

Galéria - kattintson a képre

Újabb megvásárolható versenyautót készített a Porsche a hosszú távú versenyekre. Ezúttal azonban nem egy újabb 911-es változatot kínálnak, hanem egy igazi prototípus-versenyautót. Az RS Spyder az Amerikában, a Penske Racing színeiben jelenleg is versenyző autó átdolgozott változata, amely megfelel a Le Mans-i 24 órás versenyt rendező ACO szabályzatának, azon belül is az LMP2 kategória specifikációjának is. Így a típus az összes jelentősebb hosszú távú versenysorozatban elindulhat, ahol a prototípus-kategória létezik: a Le Mans Series és az ALMS versenyein, illetve a legendás 24 óráson is.


Galéria - kattintson a képre

A 775 kilogrammos versenygép kategóriatársaihoz hasonlóan nem különbözik sokban egy burkolt kerekű F1-es versenygéptől. Karbonszálas műanyagból készítettek azt, amit csak lehetett, váltója egy szekvenciális hatsebességes szerkezet, amelyhez háromtárcsás kuplung kapcsolódik. A hátsó tengely elé épített 3,4 literes, V8-as motor 503 lóerő leadására képes 10 300-as percenkénti fordulatszámon. Nyilván jóval többre is képes volna a szabályzat által előírt szívócső-szűkítések nélkül, de így is a kategória egyik legjobb autójának ígérkezik az RS Spyder, hiszen közvetlen elődje, a Penske-Porsche a maga 480 lóerejével az American Le Mans Series leggyorsabb LMP2-es versenyautója.


Galéria - kattintson a képre

Az idei ALMS sikerek után az RS Spyder erősebb és gyorsabb változata kapós versenyautónak ígérkezik. A Penske Racing várhatóan az új típust is elindítja Észak-Amerikában, de 2007-ben már más privát csapatok is kaphatnak a típusból. Így a Porsche jövőre tarolhat az LMP2-es kategóriában, hiszen a jórészt különféle gyártók alkatrészeiből összeállított konkurens típusok láthatóan már most sem bírnak a gyári fejlesztésű típussal.