Két új benzinmotor az Auditól
Az R8 bemutatója mellett ugyan háttérbe szorultak Párizsban, de az új motorok mégis sokkal kézzelfoghatóbbak lesznek a hétköznapi emberek számára, mint az új szupersportkocsi. Az új 1,8 literes TFSI motor az A3-asban, a megújult 2,8 literes V6-os FSI motor pedig az A6-osban jelenik meg hamarosan.
Az új 1,8 literes az azonos hengerűrtartalmú régi, hengerenként ötszelepes turbómotor közvetlen utódja. Igaz, hogy szelepből már csak 16 van benne, de úgy néz ki, ez egyáltalán nem válik a kárára. A motorblokk alapvető geometriáján nem változtattak túl sokat, viszont a többi megoldás vagy teljesen új, vagy a VW-csoport összes márkája által széles körben használt kétliteres TFSI motorban használt technológiák továbbfejlesztésével született. Az égési hatásfokot új, 150 baros rendszernyomású, hatlyukas fúvókákkal ellátott, közvetlen benzinbefecskendező rendszerrel javították, a Borg Warner K03 típusjelzésű vízhűtéses turbófeltöltő kedvezőbb belső kialakítása pedig a motor reakcióit hivatott még közvetlenebbé tenni. Emellett az új 1,8 literes járáskultúra és alacsony gondozásigény tekintetében is előrelépést hoz a motorral azonos élettartamú két kiegyensúlyozó tengelynek és a vezérlést hajtó fogasláncnak köszönhetően. Az eddig közzétett adatok alapján a meglepően magas, 9,6:1 sűrítési viszonyú szerkezet viszonylag takarékos, de ugyanakkor igen egyenletes nyomatékleadás jellemzi. Már 1000-es percenkénti fordulatszámnál 165 Nm-t ad le, a 250 Nm-es maximális érték pedig 1500-as és 4200-as fordulatszám között folyamatosan jelentkezik. A 160 lóerőnyi csúcsteljesítmény szintén széles tartományban jelentkezik: percenként 5000-es fordulatszámtól egészen 6200-ig rendelkezésre áll. Mindez persze abból következik, hogy az új alapmotort lényegében visszafogták az Audi mérnökei, hiszen az elődje minimális módosítással akár több mint 260 lóerő leadására is képes volt. Az A3-ast ennek ellenére kifejezetten dinamikusan mozgatja, 7,8 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, és 220 km/h-s végsebességet biztosít. Eközben határozottan takarékosan is használható. Az Audi szerint 7,3 liter benzinnel is beéri vegyes ciklusban 100 km-en. Az 1,8 literes TFSI motornak elődjéhez hasonlóan magyar vonatkozása is van, Európában kizárólag a győri motorgyár állítja elő, bár a kínai Dalianban is gyártják majd.
A másik új motor a 2,8 literes V6-os, közvetlen befecskendezéses változata, amely nagyobb, 3,2 literes testvérének megoldásait kapta meg. Fokozatmentesen változó nyitási szögű és mélységű szívó- és kipufogó-oldali vezérlés, valamint csökkentett belső súrlódás jellemzi, a csúcsteljesítménye 210 lóerő 5500-as percenkénti főtengely-fordulatszám mellett, 280 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 3000-es és 5000-es fordulatszám mellett jelentkezik. A teljesítmény növelésével párhuzamosan a fogyasztását is sikerült mérsékelni. Míg 193 lóerős elődje az A6-osban 9,9 litert fogyasztott 100 kilométeren, addig az új motor azonos körülmények mellett akár 8,7 liter benzinnel is beéri.