Renault Mégane GT: sportos kompakt hétköznapra
A sok tanulmányautó mellett egy picit háttérbe szorult a kompakt Renault új változata, pedig az összes Párizsban kiállított új modelljük közül ez lesz a legelérhetőbb a széles tömegek számára.
A GT lényegében nem más, mint egy hétköznapi Mégane néhány apró változtatással, amelyektől látványosabb lesz, és elvben több vezetési élményt nyújthat. Kétféle, a Mégane sorozatban eddig is használt kétliteres motorral készül, egy 165 lóerős turbós benzinessel és egy 150 lovas turbódízellel. A karosszéria is lehet három- vagy ötajtós, váltó viszont csak egyféle van, egy hatsebességes, kézi kapcsolású szerkezet. A leglényegesebb újítás a feszesebbre hangolt és 10 mm-rel alacsonyabbra ültetett futómű, a közvetlenebb áttételű kormány és a később beavatkozó ESP. Ezzel épp annyit változtattak a vezetési élményen, hogy a GT ne csak a gyors helyváltoztatás eszköze legyen, de némi örömet is okozzon.
A tervezők természetesen némi optikai tuningot is bevetettek, épp annyit, amennyi a vásárlók figyelmének felkeltéséhez szükséges. Elöl a krómozott hűtőrács és egy kis kötény, oldalt visszafogott küszöbidomok és a 17 hüvelykes alufelnik, hátul pedig egy fémszínű lökhárítóbetét és a belőle kikandikáló két krómozott kipufogóvég teszi felismerhetővé a típusváltozatot. A belső térben pedig bőrbevonatú kormány, különleges, szürkéskék hátterű műszerek, fém pedálok, néhány fémszínű díszítőelem és a megszokottnál határozottabb oldaltartású ülések próbálnak kedvet csinálni az örömautózáshoz.
A Mégane GT árait egyelőre nem ismerjük, de azt már elárulták, hogy a típus 2006 végén jelenik meg a Renault-kereskedésekben.