Az Alfa MiTo túl kicsi Amerikának
Úgy tűnik, a Mini egyedi kivétel: szűk és drága, de fürge kisautóra nem nagyon vágynak a tengeren túli vásárlók, legalábbis a Fiat felmérése szerint.
Eddig a MiTo neve is rendszeresen felmerült a rég tervezett az amerikai Alfa offenzíva egyik lehetséges csodafegyvereként. A BMW-féle Mini elég sikeres lett Észak-Amerikában, miért ne férne el a piacon egy újabb, hasonló filozófiát képviselő modell? Még a gyártást is megoldhatnák helyben, hisz a Chrysler révén a Fiat jelentős kapacitáshoz jutott az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban. Egy ilyen horderejű döntés azonban nem épülhet megérzésekre, ezért az Alfa elvégzett egy gyors piackutatást. Az eredményről a márka igazgatója beszélt nemrég. „Valószínű, hogy a mai amerikai piacnak még mindig túl apró a MiTo. A felmérésünk azt mutatja, hogy évi 20 000 példányt tudnánk eladni belőle, ennyi viszont nem elég, hogy kifizetődjön a típus bemutatása.” - mondta Sergio Cravero.
Ez a kijelentés persze újabb kérdéseket vet fel. Amikor a Fiat beszállt a Chryslerbe, úgy nézett ki, hogy új partnerén keresztül több, Európában már sikeres kisautót is bevezethet Észak-Amerikában. Ha viszont a MiTo nem tűnik elég nagynak, akkor a Fiat Panda és a Fiat 500-as biztosan túl kicsi, és az is kérdéses, hogy érdemes-e belefogni egy Dodge jelvényes Fiat Grande Punto amerikai gyártásába. Így viszont csupán két termékvonal marad, amellyel a Fiat kisegítheti a Chryslert: a Fiat Bravo, az Alfa Romeo 149-es utódja és a Lancia Delta által képviselt kompakt modellcsalád, és az Alfa 159-est váltó középkategóriás típus.