Kívülről-belülről látható, hogy milyen lesz a végleges Kizashi, bár az adatok egyelőre eléggé vázlatosak. Különlegességként összkerékhajtást és fokozatmentes automata váltót kínálnak az autóhoz, viszont eleinte csak egyféle motorra lesz elérhető.
A Suzuki tervezői korábban soha nem próbáltak ekkora autót rajzolni, ami meg is látszik a formaterven. Itt-ott kisautósan eltúlzott megoldásokkal találkozik a szem, bár azzal nehéz lenne megvádolni a Kizashit, hogy túl átlagos. Oldalnézetből csak az ablakok alacsony profilja és az erősen előredöntött övvonal tűnik fel, elöl pedig leginkább egy felfújt SX4-es köszön vissza, a csomagtartófedél kialakítása azonban több mint szokatlan: egyrészt a felső peremét légterelőként alakították ki, amitől a hátsó felülete hatalmasnak tűnik, másrészt a lökhárító ugyanúgy nem találkozik a csomagtérajtó alsó peremével, mint sok kombin és ötajtóson. Lehet, hogy praktikus megoldás, de ettől az autó fara valahogy befejezetlennek tűnik, pedig vannak rajta kifejezetten ügyes részletek is, mint a lökhárítóba integrált kipufogóvégek.
A tervezők tapasztalatlansága azonban nem is kívül látszik igazán, hanem a belső térben, a műszerfalon. A képekből nem derül ki, hogy milyen anyagokat használtak itt, és a kis Suzukik gyártási minőségével sem szokott baj lenni, de már a fotón nagyon műanyagnak látszik minden. A kisautók közt nem probléma az ilyesmi, de egy középkategóriás modellnél nem feltétlenül a siker záloga. A belső térkínálat átlagosnak ígérkezik: az autó ugyan rövidebb, mint legtöbb kategóriatársa – a hossza 4,65 méter, a tengelytávja pedig 2,7 méter – de a rövid csomagtartó miatt, legalábbis látszólag, így is viszonylag sok hely jut az utasoknak, az 1,82 méteres szélesség és az 1,48 méteres magasság pedig teljesen átlagos érték a kategóriában.
A műszaki részletekről egyelőre meglehetősen szűkszavúan nyilatkozik a Suzuki. Egyelőre egyféle motorról tudunk, egy ismeretlen teljesítményű 2,4 literes négyhengeresről, de ez csak az Amerikába és Japánba szánt alapváltozat. Mire eljut Európába, a Kizashi nyilván többféle motorral is elérhető lesz. Amiről már most tudni lehet, az egy hibrid változat – ez egy éven belül biztosan elkészül – de pletykálnak egy V6-osról és egy kisebb, legfeljebb 2 literes dízelről is. Váltóból és erőátvitelből azonban rögtön kétfélét kínál a Suzuki. Az alapkivitelekbe hatfokozatú manuális szerkezet kerül, de rendelhető lesz a típus fokozatmentes automatával is, és a vásárlók választhatnak, hogy első- vagy négykerék-hajtással kérik-e a Kizashit. Az új típus ezen felül minden lényeges felszerelést megkapott, ami ebben a kategóriában elvárás lehet, a minőségi hifitől a négy tárcsaféken át az elektronikus fékerőelosztásig.
A Suzuki Japán mellett elsősorban Észak-Amerikában szeretné sikerre vinni a Kizashit: arra számítanak, hogy miután elérte a mélypontot, az Egyesült Államok és Kanada autópiacai a következő két évben újra növekedésnek indulnak, és vagy 45%-kal emelkedhet a kereslet, így mire a Suzuki nagykocsijának gyártása felfut, így bőven lesznek vásárlók, akiket el lehet hódítani a riválisoktól. Akár így lesz, akár nem, a Kizashi erős belépőnek tűnik a középkategóriába egy olyan gyártótól, amely itt még soha nem próbált szerencsét. A kérdés már csak az, hogy a vásárlók is ráharapnak-e az új modellre.