A BMW hivatalosan is bejelentette, hogy al-márka alapítását tervezik, amelynek logója alatt különösen környezetbarát, takarékos autóikat fogják árulni. Az új márka a bajorok „M”, azaz Motorsport részlegéhez hasonló módon, önállóan fog működni - árulta le a cég igazgatója, Norbert Reithofer.
A közlemény szerint: „a cég igazgatótanácsa úgy döntött, hogy új városi kisautónkat egy új al-márkanév alatt fogjunk piacra dobni. Mivel a cégcsoporton belül – amelynek tagja még a Mini és a Rolls-Royce –, a BMW márkáé a vezető szerep az innovációkat illetően, ez egy logikus lépésnek tűnik. További részleteket a témában az év második felében árulunk majd el.”
Egyes pletykák szerint az E vagy EV elnevezés tűnik a legvalószínűbbnek, hiszen ennek elég komoly hagyománya is van a bajoroknál. Az M20-as kódjelű, soros, hathengeres motorból készített és a görög e betű, az eta jelzés alatt futó, hosszű löketű, de nem túl pörgős (4750-nél leszabályzott), benzinmotor is a takarékosság jegyében született. Ezt többek között az E30-as sorozat 325-ös modellje is megkapta, a típusjelzése 325i helyett 325e volt. A BMW '90-es években fejlesztett, aztán egy balesetben porig égett elektromos autó projektjét is EV-nek hívták.
A másik lehetséges befutó a Rover házasság idején megvásárolt, és azóta is a BMW tulajdonában lévő Metro márka újjáélesztése lehet. Erre utalhat, hogy a müncheniek az utóbbi években elég aktívan védték ezt a márkanevet, például a szintén bajor Audival szemben. Az ingolstadti cég még 2007-ben mutatta be Audi A1 Metroprojekt tanulmányautóját, amelynek nevéből a BMW nyomására kellett törölni a Metro szócskát.
A harmadik lehetséges befutó az Isetta név, amellyel a BMW aranyos kisautójának állítana emléket. Ezt az elméletet erősíti, hogy a márka első városi kisautója, Frakfurti Autószalonon debütáló és a Smart ForTwo ellenfelének szánt kocsit "Projekt i" munkanévvel illeték a gyáriak. Egy i-Setta például jól hangzana, más kérdés, hogy a hasonló méretű és nevű kisautóval, az iQ-val rendelkező Toyota engedné-e.
Az autó technikájáról egyelőre nagyon keveset tudni, vagy tisztán elektromos üzemű lesz vagy egy "nagyon jó hatásfokú belső égésű motort fog kapni". Ami a károsanyagkibocsátási normákat illeti, az a cél, hogy megfeleljen a Kalifornia államban 2012-től érvénybe lépő rendelkezésnek, amely a 200 mérföldes hatótávú üzemanyagcellás vagy elektromos autók árusítását támogatná. Egy lépést már tettek is ebbe az irányba, méghozzá az elektromos Minivel.
A fejlesztések szempontjából egy másik fontos dolog is történt, a BMW megállapodást kötött a SB LiMotive nevű céggel, amely a szükséges akkumulátorokat szállítja majd. Ez a vállalat a Samsung és a Bosch együttműködéséből jött létre: a Samsung szállítja a lithium ionos akkumulátorokkal kapcsolatos tapasztalatot és magukat az aksi cellákat is, míg a Bosch az autóipari tudást, amelynek segetíségével ezeket a cellákat egy autóipari felhasználásra alkamas egységgé építik össze. A Samsung SDI igazgatója, Soon Taek Kim ígérete szerint ezek az akkumulátorok újrafelhasználhatóak lesznek, miután kitöltötték szolgálati idejüket az autóban.
Az új BMW márka és kisautó frankfurti bemutatója után a gyártás várhatóan már csak a következő évtizedben kezdődik, de hogy pontosan mikor, azt ma még nem tudni.