Leleplezték az Audi TT francia riválisát
A Peugeot 308-asból kialakított sportkocsi-szerűség, az RCZ jövő tavasztól lesz kapható, de már az idén ősszel kiállítják a Frankfurti Autószalonon.
A kétajtós, sportos kupét még 2007 őszén láthattuk először – akkor még RC-Z-nek hívták, és tanulmányautó volt – de külsőre azóta sem változott szinte semmit. Csak olyan apróságokon módosítottak, mint a kipufogóvégek elhelyezése – a prototípuson még a hátsó lökhárító közepén voltak, a szériamodellen viszont visszakerültek a bal oldalra, nyilván ésszerű okból, hogy ne kelljen változtatni a 308-ashoz használt kipufogórendszeren. Minden más változatlan maradt, de ez nem is baj, hiszen így mit sem vesztett látványos megjelenéséből az 1,36 méter magas, 2+2 üléses kupé.
Az RCZ nem csak arányaiban emlékeztet az Audi TT-re, de abban is, hogy a látványos formák egy tucatmodell műszaki megoldásait rejtik. A padlólemez, a futómű és a hajtáslánc is a 308-asból érkezik – így minden változat elsőkerék-hajtású – egyedül a motorok teljesítménye nagyobb a megszokottnál. Az alapkivitelbe is az 1,6 literes BMW-PSA turbómotorok egyike kerül, egy 156 lóerős kivitel 240 Nm-es csúcsnyomatékkal, igény szerint hatsebességes automata vagy manuális váltóval, és 6,9 literes átlagfogyasztással. A csúcsváltozatba ugyanennek a motornak a 200 lóerős, kettős megfúvású turbófeltöltővel lélegeztetett változatát építik. Itt a maximális nyomaték már 255 Nm, sőt, padlógázas gyorsításnál rövid időre 275 Nm is kisajtolható a motorból, így a legerősebb RCZ akár 7,6 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s sebességet. A harmadik választási lehetőség a PSA kétliteres turbódízel motorjának 163 lóerős változata. Természetesen ez a legnyomatékosabb mind közül – 340 Nm-t ad le 2000-es percenkénti fordulatszám mellett – miközben akár 5,4 liter gázolajjal is beéri vegyes ciklusban, 100 kilométeren.
A 308-as alkatrészeit persze több helyen is módosították, hogy az RCZ-ben is megállják a helyüket. A kupét négy tárcsafék lassítja, a hasmagassága 20 mm-rel, a súlypont magassága pedig 40 mm-rel alacsonyabb, mint az ötajtós esetében. Ezen kívül a nyomtávon is szélesítettek, elöl 54, hátul 72 mm-t. Az összes kivitelben szériafelszerelés a kikapcsolható ESP, így aki szeretné, akadálytalanul kitapasztalhatja az autó határait. Az utastér inkább csak két személy számára kényelmes, bár van második üléssor is, amely a gyáriak szerint tökéletesen használható. Ennek ellenére az az érzésünk, mindenki jobban jár, ha a két hátsó ülés lehajtásával 384 literesre növeli a csomagtartó térfogatát: ennyi hely két személy számára biztosan elegendő lesz még hosszabb utazások alkalmával is.
A Peugeot az új kupéval ismét a prémium-kategória felé kacsintgat, ahogy korábban a 407 Coupéval, és a 308 CC illetve a 207 CC típusokkal is. A korábbi próbálkozások azonban inkább csak félsikereknek minősíthetők, így most is kérdéses, hogy a franciák az RCZ-vel valóban képesek lesznek-e megszorongatni az Audi TT-t.