Bődületes bukás volt, mégsem ezért szabadult meg az Európának szánt Cadillactől a General Motors.
A gyártás leállításának elsődleges oka, hogy a BLS-t gyártó svédországi Saab üzemet eladja a GM, így tovább emelkedett volna a gyártási költség, márpedig a kis Cadillacet már eddig sem nagyon érte meg gyártani. Az egyetlen ok, amiért eddig megtartották, hogy a típus a burkolólemezeken és a belső téren kívül tökéletesen azonos a Saab 9-3-assal – azonos gyártósort is használtak az előállításához – így a típusfejlesztés gyakorlatilag nem került pénzbe, és a típus javította a gyár kihasználtságát. Ugyanakkor a BLS eladásai soha meg sem közelítették az eredeti tervekben szereplő évi 10 ezres példányszámot, így a gyártás áttelepítésének költségét sem hozná vissza a típus.
Egyelőre úgy néz ki, a BLS kudarcából nemigen tanult a GM: bár a Cadillac típusok iránt gyakorlatilag kimutathatatlanul alacsony a kereslet Európában, tovább próbálkoznak a márka elfogadtatásával. Folytatják a CTS limuzin forgalmazását, sőt, úgy hallani, visszatértek a dízelváltozat bemutatásának tervéhez, sőt, egyes pletykák szerint már készül a BLS hátsókerék-hajtású utódja, az ATS, amellyel szintén az Audi A4-es, a 3-as BMW és a Mercedes C osztály vadászterületére merészkedik a GM.