Jön a négyhengeres Mercedes S osztály?

2009.08.26. 13:21

Az efféle luxusbálnákban eddig hat volt a hengerszám-minimum, de lehet, hogy a Mercedes szerint négy henger és két turbófeltöltő is megteszi.

Ilyet eddig legfeljebb tanulmányként mertek bemutatni – a Mercedes F700-at például 1,8 literes négyhengeres hajtotta – de eddig elképzelhetetlennek tűnt, hogy valaki sorozatgyártással próbálkozzon. A legújabb pletykák szerint azonban már a néhány hét múlva, a Frankfurti Autószalonon bemutatkozhat az S 250 CDI BlueEfficiency, a Mercedes legerősebb négyhengeres dízelmotorjával. A 2,1 literes, két turbófeltöltős, 204 lóerős motor csupán a műszaki adatokat nézve bőven elég is lehetne az S osztály hatalmas testének vonszolásához – valószínűleg nem is lenne vele kínosan lassú, hiszen a motor csúcsnyomatéka kerek 500 Nm – sőt, a becslések szerint akár 6 liter alatti vegyes fogyasztást is ki lehetne hozni ebből a kombinációból 100 kilométeren.

250cdi

Ha valamiért mégis hitetlenkedünk, az a presztízs és a hengerszám közti, egyértelműen létező összefüggés miatt van. Nehéz elképzelni, hogy a dúsgazdag vevők hajlandóak lennének egy ilyen négyhengeres takarék-bálnába beülni, sőt, már attól is elmehet a kedvük a vásárlástól, ha azt látják, hogy a drágább szállodák, neadj'isten taxisok S osztályt kezdenek használni fuvarozó járműnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.