Az S4-eshez hasonlóan az ötajtós A5-ös sportváltozatába is a V6-os TFSI motor kerül, a V8-as továbbra is a kupé kiváltsága marad.
A tervezők nem változtattak a kompresszoros hathengeresen: az S5-ösbe is a 333 lóerős, és 440 Nm-es csúcsnyomatékú változat kerül, igaz, ennél többre nincs is igazán szükség. Az összkerék-hajtású, sportos ötajtóst így is 5,4 másodperc alatt rántja 0-ról 100 km/h-s sebességre, és a végsebesség is meghaladná a 250 km/h-t, ha nem korlátozná az elektronika.
A V6-os nem is túlságosan iszákos, ha óvatosan használják, akár 9,7 liter benzinnel is beéri vegyes ciklusban, 100 kilométeren, ami ilyen teljesítmény mellett egy benzinmotortól teljesen elfogadható eredmény. A hatékonysághoz nagyban hozzájárul, hogy az S5-ösbe már nem hagyományos automata váltót építenek, hanem hétfokozatú, dupla kuplungos S-Tronicot.
Az S5 Sportback persze nem csak a motorjában különbözik a mezei A5-ösöktől. Az alapfelszerelés része a sportos hangolású futómű 18 hüvelykes alufelnikkel és 245/40-es gumiabroncsokkal, a szokásosnál nagyobb terhelésre méretezett fékrendszer és a sebességfüggő rásegítésű kormánymű. Ezen kívül felárért sport-differenciálművet is kínálnak az autóhoz: ez a hátsó kerekek közti nyomatékelosztást változtatja az aktuális tapadási viszonyoknak megfelelően.
Az új modellváltozat bemutatóját a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tarja az Audi, ám a szériapéldányok megérkeztére még várni kell, a piaci bevezetést ugyanis csak 2010 tavaszán kezdik meg. Ugyanakkor a gyártó már közölte az S5 Sportback várható alapárát: extrák nélkül 57 900 euróba – átszámítva kb. 15,7 millió forintba – kerül majd darabja.