Sorozatgyártású hidrogénautó a Mercedestől
A B-osztály F-CELL elnevezésű változatát ugyan nem készítik igazán nagy mennyiségben, de állítólag már alkalmas a mindennapi használatra.
A Mercedes szerint az üzemanyagcellás modell lényegében a kétliteres motorral felszerelt B200-zal egyenértékű használati értékét tekintve. A hajtást biztosító villanymotor névleg valóban ugyanakora teljesítményű, mint a B osztályba szerelt kétliteres négyhengeres: 136 lóerős. Ugyanakkor 290 Nm-es nyomatéka alig változik a fordulatszámmal, így elvben erőteljesebbnek tűnik, mint a benzinmotor, igaz, az F-CELL alighanem nehezebb is, mint a B200-as. A Mercedes számításai szerint az autó nagyjából 3,3 liter gázolajnak megfelelő hidrogént éget 100 kilométeren, és persze csak vízgőzt bocsát ki, káros anyagokat nem. A tankban 700 baros nyomáson tárolt gáz így 385 kilométerre elegendő.
Az autó fogyasztását fékenergia-visszanyeréssel is csökkentik. Az így visszanyert elektromos energiát egy 1,4 kWh kapacitású, és 35 kW teljesítmény leadására alkalmas Li-ion akkumulátorcsomag tárolja. A Mercedes mérnökeinek az üzemanyagcellák egyik nagy hátrányát, a rossz hidegtűrést is sikerült csaknem teljesen kiküszöbölniük: az F-CELL mínusz 25 fokig gond nélkül működik.
A gyártó egyelőre meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott arról, hogy a legyártott autókat kik, és milyen feltételek mellett használhatják majd. Annyit árultak el, hogy 200 példány készül még az idén, amelyeket Európában és az Egyesült Államokban állítanak forgalomba. Azt azonban nem tudjuk, hogy egy-egy példány mennyibe kerül, márpedig a töltőhálózat hiányán kívül az ár az üzemanyagcellák csillagászati ára leglényegesebb akadálya a hidrogénhajtás szélesebb körű elterjedésének.