Nem akar mindenki 800 lóerős, kompresszoros szörnyeteggel birkózni, van akinek elég, ha a sportkocsija egy picit kilóg a sorból. Nekik készítette el legújabb tuningcsomagját Németország egyik legismertebb Ferrari specialistája, a Novitec.
Ezúttal nem a teljesítmény növelése, hanem a stílus erősítése volt a lényeg. Az eredetileg 620 lovas motor 40 plusz lóereje szinte csak mellékhatás, csupán a motorelektronika áthangolásával, a fordulatszám-korlátozás 8550/percre emelésével, és a kipufogórendszer cseréjével érték el. A tervezők inkább arra koncentráltak, hogy a motor hangja és reakciói javuljanak. Az egyik különlegesség, amit az autóhoz kínálnak, az állítható kipufogórendszer, amelyen a sofőr állíthatja be egy elektromosan működtetett szelep révén, hogy csendes, vagy erőteljesebb hangú legyen-e a hatliteres V12-es.
A Novitec a motor mellett a karosszériát is átdolgozta egy kissé, de csak annyira, hogy megőrizzen valamit eredeti eleganciájából. Hátul egy visszafogott légterelő, elöl és oldalt pedig lökhárító- és küszöbtoldatok teszik valamivel versenyautó-szerűbbé az összképet, de látszik, hogy a tervezők nagyon vigyáztak, nehogy ízléstelen sufnituningnak tűnjön a végeredmény. Az az érzésünk, még a fekete küllős, elöl 20, hátul 21 hüvelykes felnikkel is sikerült a jó ízlés határain belül maradni, bár itt azért kiütközik a német tuningmesterek féktelen nagykerék-imádata.
Az ültetett sportfutómű és a mélyre lógó kötényezés sokszor kellemetlen mellékhatásokkal járhat parkolásnál, ezért a Novitecnél úgy alakították ki az első futóművet, hogy az 40 mm-rel megemelhető legyen egyetlen gombnyomással. A szervizállás 80 km/h-ig használható, magasabb sebességnél a stabilitás megőrzése érdekében visszaáll az eredeti hasmagasság.
A most bemutatott tuningcsomag persze csak egyfajta csontváz, a Novitec tucatnyi lehetőséget kínál az 599-es testre szabására, így nem valószínű, hogy két teljesen egyforma autó készülne a cégnél, hacsak nem kifejezetten ez a kívánság.