Újabb részletek derültek ki Gordon Murray T.25 kódjelű városi járművéről. A McLaren F1 szupersportkocsi tervezője évek óta dolgozik azon, hogy a világ legjobb helykihasználású városi kisautójának sorozatgyártása beindulhasson. Ha minden igaz, a tesztelés már a végéhez közeledik, így két éven belül kapható lesz a típus – már csak a vásárlókat kell belelkesíteni.
Most kiderült, hogy az egykori McLaren sportkocsinak és a T.25-ösnek van egy közös vonása: mindkettőben középre kerül a vezetőülés, a két utas pedig kétoldalt, kissé hátrébb foglalhat helyet. Ez az elrendezés elvben sokkal jobb helykihasználást eredményez, mint a hagyományos, egymás mellett elhelyezett ülések: az autó karosszériája rövidebb és keskenyebb lehet, mint a Toyota iQ-é vagy a Smart ForTwo-é. Eddigi ismereteink szerint csupán 2,4 méter hosszú és 1,25 méter széles lesz, így egy szokványos városi kisautónak szánt parkolóhelyen keresztben akár három-négy ilyen apróság is elfér. Ráadásul viszonylag szabadon variálhatók az ülések, így a raktér térfogata 750 literre is növelhető.
Ezek a különleges megoldások elvben igen vonzóak lehetnek sokak számára, ugyanakkor el is riaszthatják a kisautó-vásárlókat a T.25-östől. Több hasonló próbálkozás bukott már el azon, hogy az ülések nem egymás mellé kerültek, megakadályozva sofőr és utasa szabad kommunikációját, amit a piac egyszerűen nem fogadott el.
Gordon Murray cége persze nem akar konkurálni a nagy autógyárakkal: arra számítanak, hogy a készre fejlesztett T.25-ös licencét el tudják adni akár több külső cégnek is, így bőségesen megtérülhet a fejlesztésbe ölt pénz és energia.