Kirúgnak 31 ezer Lada dolgozót
Csökkennek az eladások, így az AvtoVAZ kénytelen visszafogni a termelést és faragni a bérköltségekből. Eddig a gyártósorok időszakos leállításával próbálkoztak, de úgy néz ki, ennyi nem elég, így a dolgozók közel 30%-ától megválik a cég.
Az AvtoVAZ eddig nagyjából 110 ezer főt foglalkoztatott, de ennél sokkal nagyobb tömeg megélhetése forog kockán: becslések szerint közvetve vagy közvetlenül Togliatti városában – a vállalat székehelyén – a 700 ezer fős lakosságnak legalább a fele dolgozik olyan cégeknek, amelyek valamilyen módon az AvtoVAZ működésétől függnek. Így az orosz állam számára lényeges politikai kérdés is, hogy Oroszország legnagyobb autógyártója fennmaradjon, annak ellenére, hogy a cég versenyképessége finoman szólva is kérdéses. Ma már a legújabb Ladák sem számítanak korszerűnek, ugyanakkor nem nagyságrendekel olcsóbbak, mint a konkurencia – például a Renault vagy a Ford – szintén helyben készülő modelljei.
Úgy tudjuk, az elbocsátások nagyrészt nyugdíjas, vagy a nyugdíjhoz közel álló dolgozókat érintenek, az első 5000 fő állása két hónap múlva szűnik meg, a többi elbocsátásra váró munkást pedig fokozatosan, az év végéig eresztik szélnek.