A Suzuki is a VW csoport része lehet
A Porsche bekebelezése után újabb márkákat olvaszthat magába a Volkswagen konszern. Ferdinand Piech, a felügyelő bizottság elnöke legalábbis erre utalt a Frankfurti Autószalon első sajtónapján adott egyik interjújában.
„Egy tucatra könnyebb emlékezni, mint tízre” – mondta Piech, és ez a félmondat persze azonnal megindította a találgatásokat, annak ellenére, hogy ennél világosabban senki nem volt hajlandó fogalmazni. Piech szavait a legtöbben úgy értelmezték, hogy a Porsche után még két másik márkát is magába olvasztana a VW csoport. Van is két jelölt: az MAN teherautó-gyártó, amelyben már most 30%-os részesedést szerzett a Volkswagen, és a Suzuki, amellyel állítólag fejlesztési együttműködésről és részvényvásárlásról is tárgyalnak. A Suzuki felvásárlásáról szóló hírekkel kapcsolatban Martin Winterkorn, a konszern vezérigazgatója is tett egy megjegyzést egy hétfői sajtótájékoztatón: azt mondta, a japán cég kínálata kiváló kiegészítője lenne a Volkswagenének.
Ez utóbbi megállapítás egyébként helytálló is: a Suzuki a kisautók, a terepjárók és a motorkerékpárok fejlesztésében a legerősebb, és épp ezek azok a területek, amelyeket a Volkswagen nemigen fejlesztett az utóbbi években. Ha a két vállalat valóban összefog, akkor közös erővel az összes létező szárazföldi járműkategóriát lefedhetnék.
A Volkswagen csoport jelenleg kilenc márkanéven kínálja termékeit: a VW személy- és teherautós üzletága mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, Seat, a Skoda és a Scania is a vállalathoz tartozik. Ezek mellé jön rövidesen a Porsche, mint tizedik márka, miután lezajlik a fúzió a stuttgarti sportkocsigyártóval.