Roadster, a leghaszontalanabb Mini

2009.09.16. 14:48

Csupán két személyes és vászontetős a legújabb Mini. De legalább a csomagtartója használható méretű.

A Mini Roadster lényegében ugyanaz az autó, mint a korábban már leleplezett Coupé, az egyetlen különbség a vászontető, és a csomagtérajtó kialakítása. A 3,71 méteres apróság szigorúan két személyes – még a szokásos táskaszállító pad sem fért be a két ülés mögé – viszont hátul 250 literes csomagtartónak maradt hely benne, ami a roadsterek világában kifejezetten nagynak számít. Egy Mazda MX-5-ösnek például 150, egy Honda S2000-esnek pedig 142 liternyi csomag gyömöszölhető a poggyászterébe. A két japán sportkocsival persze csak ebből a szempontból mérhető össze a Mini, hiszen a brit apróság 211 lóerős, 1,6 literes turbómotorja az első két kereket hajtja, azaz műszaki szempontból azonos a Mini JCW-vel. Nem lassú, de aki a legjobb vezetési élményt keresi, jobb, ha nem a csomagtartó alapján választ. A tetőszerkezeten kívül a feltűnően nagy méretű szélvé

dő a Roadster másik új megoldása. Ez a többi változatéhoz képest jóval laposabb szögben áll, és egészen hátranyúlik. Nem igazán szép megoldás, viszont alighanem hatékonyan védi az utasokat a menetszéltől, sőt, megfelelő sebesség mellett az esőtől is.

A Roadster a Coupéhoz hasonlóan csupán tanulmány, de a BMW nem csinál belőle titkot, hogy a szériaváltozatok fejlesztése is a végéhez közeledik, sőt, az oxfordi üzemben már hozzákezdtek a gyártás előkészítéséhez is, így nagyjából egy éven belül a kereskedésekben láthatjuk viszont a két kétüléses Minit.