Brabus Black Baron: lopakodó E osztály
Nyolcszáz lóerő és matt fekete karosszéria: ez nem az a visszafogott, kényelmes nagykocsi, aminek az E osztályt megismertük.
A Brabusnál már hagyomány, hogy az E osztályt a létező legerősebb motorjukkal vadítják meg, és a fekete szín sem szokatlan – a tuningcég szinte minden modelljét ilyen fényezéssel mutatja be – de a Black Baron különleges, szélcsatornában tesztelt légterelőivel a szokásosnál is harciasabbnak tűnik. A hátsó kerekeket fedő burkolat a legfeltűnőbb, de a nagy hátsó légterelő, és a jelvény helyére szerelt fekete lemez is erősíti a lopakodó hatást. Az optikai változtatások zöme persze nem öncélú, a 300 km/h feletti tartományban segítenek az úton tartani az autót, és csökkenteni a szélzajt, illetve a légellenállást.
A 6,3 literes, ikerturbós V12-essel már korábban is találkozhattunk a Brabus csúcsmodelljeiben – többek közt az S és a CLS osztályba is beszerelik – de ezúttal még erősebb, mint szokott. A teljesítménye kerek 800 lóerő, a csúcsnyomatéka pedig 1420 Nm lenne, ha nem korlátoznák 1100 Nm-re az ötsebességes automata váltó túlélése érdekében. Az autó végsebessége így 370 km/h körül van, és 3,7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, ami egy 4,9 méteres, közel két tonnás autótól igazán szép eredmény. A félelmetes teljesítmény kordában tartásához persze kevés lenne még az AMG változatok futóműve és fékrendszere is, így a Brabus kőkemény, állítható magasságú tekercsrugós futóművet és 19-es felnikre szerelt, elöl 255/35-ös, hátul 285/30-as speciális, nagy terhelhetőségű gumikat tolt az autó alá, a féktárcsák pedig teljesen kitöltik a mattfekete felniket.
A Black Baron valószínűleg a legritkább Mercedes különlegességek közé tartozik majd: összesen tíz példányt építenek, és egy-egy darabért 493 ezer eurót – nagyjából 133 millió forintot – kérnek. Ugyanakkor valószínűlegez lesz az az autó, amellyel ismét megpróbálják visszaszerezni az utcai szedánok sebességi világrekordját, amelyet tavaly óta a G-Power BMW M5-öse tart 367,4 km/h-val.