Elkészült a családi Aston Martin
Majdnem három év kellett hozzá, hogy az Aston Martin Rapide éretté váljon a szériagyártásra, de megérte várni.
Kívülről látszólag nem változott semmi: a formaterven keveset változtattak, de nem is lett volna értelme jobban átalakítani a jó arányú négyajtóst. Magán hordozza a kupék jellegzetes stílusát, méghozzá úgy, hogy a négyajtós elrendezés egyáltalán nem rontja el az összképet. A Rapide térkínálata is sportkocsisan szűkös: ugyan az utastérben négy fő számára van hely, de hosszabb utazásokkor jobb, ha mindenki csak a hitelkártyáját viszi magával, mivel a csomagtartó alaphelyzetben csupán 301 literes. Ha csak ketten utaznak az autóban, akkor jelentősen növelhető a raktér: a hátsó üléssor egy gombnyomással ledönthető, így 750 literes összefüggő tér keletkezik.
A Rapide persze elsősorban nem csomagszállításra való – ahogy az Aston Martinnál fogalmaznak: a tökéletes eszköz, hogy az egész család élvezhesse a sportkocsi nyújtotta élményt. Ezt pedig a DB9-esből származó mechanika biztosítja. A négyajtós ugyanarra a könnyen módosítható alumínium struktúrára épül, mint a gyártó összes többi típusa. A motorja a jól ismert hatliteres V12-es, amely 477 lóerős, a maximális nyomatéka 600 Nm, és egy hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltóhoz kapcsolódik. Az 5,019 méter hosszú, 2,14 méter széles, 1,36 méter magas és 1950 kilogrammos gép 5,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig 303 km/h. A többi részlet is hűen követi a kétajtós modellek megoldásait: a kettős keresztlengőkaros, aktív lengéscsillapítású futómű csak a hangolásában tér el a DB9-esétől.
A szűkös belső nem szégyen egy Aston Martin esetében, de a szegényes felszereltség megengedhetetlen volna. Nem is igen akad olyasmi, amit manapság ebben a kategóriában elvárnak, amit a Rapide ne kínálna. Van benne navigációs rendszer, a Bang & Olufsen csúcsminőségű, 1000 wattos hifije Bluetooth, USB és iPod csatlakoztatási lehetőséggel, fűtött ülések, automata klímaberendezés, LED-es belső világítás, és persze fa borítások és bőr kárpitozás, ameddig a szem ellát.
Az Aston Martin Rapide lényegében egyedül van a saját maga teremtette piacon. Csak a Porsche Panamera jelenthetne rá veszélyt, de annál sokkal elegánsabb, drágább és ritkább lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
