Annak idején egy porszívóhoz hasonlítottuk a koreai városi kisautót, és most van még egy okunk, hogy ismét ezt tegyük: jövőre jön a boltban kapható elektromos változat.
A Frankfurti Autószalonon persze még csak a prototípust állították ki, amely külsőre nem is nagyon különbözött a benzines változatoktól, legfeljebb a váltókar helyére épített irányváltó és a sajátos fényezés alapján foghattak gyanút, akik nem sétáltak tovább az i10 Electric mellett. A hajtásláncban nincs semmi szokatlan, egy 16 kWh-s akkumulátort és egy 68 lóerős, 210 Nm csúcsnyomatékú villanymotort szereltek bele, amely közel átlagos dinamikát biztosít a kisautónak. 100 km/h-ra 15 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 130 km/h. Az autó nagyjából 160 km-t tehet meg egy feltöltéssel, és ahogy a többi villanyautónál már megszokhattuk, viszonylag lassan tölthető újra. Nagy feszültségű ipari gyorstöltővel ugyan 15 perc alatt feltölthetők a Li-polimer cellák 85%-ig, de egy teljes töltés háztartási konnektorból akár öt óráig is tarthat.
A Hyundai tényként közölte, hogy jövőre piacra dobja az i10 Electricet, ami valószínűleg a viszonylag kedvező árú Li-polimer akkumulátorok használatának köszönhető: ezek már ma sem megfizethetetlenül drágák, és valószínű, hogy jövőre még olcsóbbak lesznek, köszönhetően robbanásszerű terjedésüknek. A koreaiak persze még nem mondtak árat, így csak remélhetjük, hogy a Hyundai villanyautója olcsóbb lesz, mint a Mitusbishi i-MIEV a maga közel tízmillió forintjával.