A kompakt C osztálynak állítólag lesz utódja, bár nem azonnal. A jelenlegi C osztály rövidített változata már Németországban készül majd, így a CLC-t előállító brazil gyár sorsa bizonytalanná vált.
A CLC meglehetősen elavult modell: bár az orrát nemrég hozzáigazították az újabb C osztály stílusához, műszaki szempontból még az előző generáción alapul, és az ősbemutatót még 2000-ben tartották, így a közvetlen vetélytársaival, az Audi A3-assal és az egyes BMW-vel már nem igazán versenyezhet. Az új változat, amely 2011-ben érkezik, már az aktuális, W204-es C osztályra épül majd, és a Mercedes brémai gyárában szerelik majd össze, ugyanott, ahol az SL, az SLK és az E osztályú kupé is készül. A CLC utódja várhatóan nagyobb és drágább modell lesz, de ennek ellenére többet gyártanak majd belőle. Jelenleg évente mintegy 23 ezer példány készül Brazíliában, de ezeknek az autóknak a nagy része Európában talál gazdára.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a brazil Mercedes gyár sorsa mi lesz a CLC kifuttatása után. A helyi kormányzattal kötött megállapodás alapján a Mercedes 2016-ig nem zárhatja be az 1100 főt foglalkoztató üzemet, vagy vissza kell fizetnie az állami támogatást, amit a gyár építésekor felvett. Ugyanakkor úgy néz ki, egyelőre nincs olyan termék, amit haszonnal gyárthatnának Juiz de Forában.