A Lada Nissanokat gyártana?

2009.09.28. 14:36

Az AvtoVAZ vezetése három éven belül egy korszerű kisautó gyártását szeretné megindítani saját üzemeiben, a Renault-Nissan szövetség közreműködésével.

A Lada hosszú ideje nem volt ennyire rossz bőrben. A napokban jelentették be, hogy megszüntetnek 27600 munkahelyet – gyakorlatilag az alkalmazottak negyedrészét utcára teszik – és vagy harmadával kevesebb autó készül az idén Togliattiban, mint tavaly. A legnagyobb gond az, hogy a vállalatnál gyakorlatilag nem folyik érdemi fejlesztőmunka: legújabb típusuk, a Kalina is bő tíz éves konstrukció, a többi típus pedig még régebbi alapokra építkezik: a Szamara, a 110-es átalakításából származó Priora mellett még a klasszikus kocka-Lada is gyártásban van. A Magnával közösen fejlesztett, ígéretes Project C-ről hosszú ideje nem hallani semmit – valószínűleg ennek a programnak a befejezésére sincsen pénz – és korszerűbb motorokra sem sikerült még szert tennie a cégnek.

A cég vezetése épp ezért most olyan típust keres, amellyel jobban kihasználhatná meglevő gyártókapacitását. Az AvtoVAZ alelnöke szerint most azt szeretnék elérni, hogy a vállalat részvényeinek 25%-át birtokló Renault közreműködésével egy, a Kalinához hasonló kis családi autó gyártásába kezdhessenek 2012-ig. A pletykák szerint a Nissan egyik típusáról volna szó, a Note vagy a Micra egy változatáról. A Renault, miután bevásárolt a Lada részvényeiből, korszerű technológiát ígért az AvtoVAZ-nak, de egyelőre nem tettek semmit, sőt, a Szentpétervárott létesített új Nissan gyár, és a helyi Logan összeszerelő üzem révén több fronton versenyeznek is a Lada típusokkal.