Elkészült végre a Honda CRX szellemi utódja. Vagyis majdnem, mert amit most mutatnak meg, azt még mindig csak tanulmánynak nevezik.
A CR-Z tanulmány, mármint az eredeti az előző, 2007-es Tokyo Motor Show-n mutatkozott be. A sportos formát szerette a közönség, így az elmúlt két évben többször is megerősítette a Honda, hogy a gyártást mindenképp beindítják. Ahogy azt is sejtettük, hogy valami brutálisan erős, vinnyogó VTEC benzinmotor helyett hibrid hajtáslánc kerül bele, hogy a szén-dioxid-kibocsátása is rendben legyen.
A második tanulmány minden részletén látszik, hogy ez az utolsó lépcső a gyártás előtt. Eltűntek az irreálisan drága részletek, például a LED-ekből kirakott első lámpák, a kilincs nélküli nyitás vagy a teljesen üvegezett tető. Az arányok is hihetőbbnek tűnnek: az autó kevésbé széles, ugyanakkor a forma valamivel agresszívabbnak, tagoltabbnak tűnik, mint korábban. A CR-Z így talán még jobban hozza a 90-es évek eleji CRX hangulatát: igazi zsebrakétának látszik, ami méreteit meghazudtolva falja reggelire a kétszer annyiba kerülő kupékat és GTI-ket.
Azt egyelőre nem tudni pontosan, hogy milyen erős lesz a CR-Z, de úgy tudjuk, egy 1,5 literes benzinmotort kap, az Insightból ismert IMA hibrid rendszer egy változatával, így csodákra aligha számíthatunk – olyanokra legalábbis semmiképp, amilyen a CRX legendáját megteremtő 1,6 literes, 160 lóerős motor volt a maga idejében. A CR-Z-t nemzetközi modellnek szánja a Honda, így egyebek közt Európában is kapható lesz, várhatóan 2010 közepétől.