Ha lassan is, de halad a japánok kompakt szabadidő-autójának fejlesztése. Tanulmányként bő két éve, a 2007-es Franfurti Autószalonon mutatták be Concept cX néven, de úgy néz ki, azóta sokat változtattak az autón.
Az Outlandernél nem egész egy számmal kisebb, kb. 4,2-4,3 méter hosszú modell formaterve egyszerűbb lett – vagy legalábbis hiányoznak az oldaláról a jellegzetes élek – viszont határozottan szélesebbnek és hosszabbnak tűnik, mint korábban. Az erőteljes álcázás ellenére jól látható, hogy az orr-részen megtartották a Lancernél bevezetett nagyszájú egyen-hűtőmaszkot, a többi részlet azonban vagy túl jellegtelen, vagy elrejti a fekete fóliázás. Talán az alaposan megváltoztatott karosszéria is magyarázza, hogy a késznek tűnő cX prototípus miért halad ennyire lassan a szériagyártás felé, de az óvatosság érthető is, hiszen a Mitsubishi ingatag anyagi helyzete mellett, és az általános gazdasági válság közepette nem teheti meg, hogy akár egyetlen új típusával is mellényúljon.
Az új modell, amelynek egyelőre a nevét sem ismerjük, legkorábban 2010 első felében kerülhet piacra, bár azon sem csodálkoznánk, ha a Mitsubishi várna a bemutatóval, míg a nagyobb autópiacok el nem kezdik a javulás jeleit mutatni.