A válság sem volt képes elsöpörni a Ford rali-programját, amelynek a középpontjában a következő években már nem a Focus, hanem a Fiesta áll majd.
Az új versenyautó fejlesztése azonban épp csak elkezdődött: jelenleg még kockás álcázófestéssel próbálgatják az S2000-es kategóriába készülő változatot. Számos részlet azonban így is jól látható: a nagyméretű versenykerekek, a magasra emelt, és alaposan kiszélesített karosszéria, valamint az extra légbeömlők a motorházon, amelyekre a versenyzéshez használt, 270-280 lóerős kétliteres szívómotor megnövekedett levegő- és hűtésigénye miatt van szükség. Úgy tudjuk, ez az első prototípus, de már október végére elkészül a második, amelyet szintén tesztelési célokra szánnak.
A Ford célja az, hogy az S2000-es kategóriában már a 2010-es szezonban rajthoz állhassanak a Fiestákkal, így januárra át szeretnék tolni a típust az FIA homologizációs eljárásán. A hosszabb távú cél azonban az, hogy a Fiesta WRC versenygépként is leválthassa a Focust. Jelenleg azt tervezik a szabályalkotók, hogy a rali-világbajnokság futamain 2011-től csak olyan autókat engednek rajthoz állni, amelyeket a gyártók Super 2000-es versenygépekből alakítanak át turbófeltöltő rendszer és plusz légterelők segítségével. Így a Ford a most tesztelt versenyautó révén a majdani WRC gép alapjait készíti.