A rég várt olcsó, hátsókerék-hajtású Toyota kupé megérkezett, és két éven belül akár gyártásba is kerülhet.
Az idei Tokyo Motor Show-ra szánt tanulmány neve FT-86 lett, ami nem véletlen. A Toyota utolsó könnyű és viszonylag olcsó, hátsókerék-hajtású kupéja, a Corolla AE-86 ma már világszerte kultusztárgynak számít, így került a nyolcvanhatos szám a típusjelzésbe. A hajtás elrendezésén kívül persze nincs sok köze egymáshoz a két autónak. A tanulmány kívülről sokkal inkább egy korábbi koncepcióautóra, az FT-HS-re emlékeztet, arányaiban és részleteiben egyaránt. Itt is megtaláljuk a jellegzetes cápaorrot és a lapos, háromszögletű első lámpákat, bár az FT-86-ról sokkal könnyebb elképzelni, hogy már holnap beindul a szériagyártása. Csupán a belső tér kialakítása mutatja, hogy a sportkocsi még nincsen kész: a műszerfal és az ülések inkább látványosak, mint praktikusak – itt még elszabadulhatott a Toyota francia tervezőközpontjában dolgozó művészek keze.
A Toyota számára persze nem érné meg egyetlen sportkocsi kedvéért vadiúj padlólemezt készíteni – részben ez az oka, hogy az 1980-as évek óta nem is gyártottak hasonló modellt, pedig igény lett volna rá – így a Subaru segítségét vették igénybe a Toyota mérnökei. Amióta a Toyota megvette a Subaru részvényeinek egy részét, szabadon hozzáférhetnek a kisebb gyártó műszaki fejlesztéseihez, és az Impreza hosszmotoros padlólemezéből kis költséggel és viszonylag hamar ki tudták alakítani az olcsó, hátsókerék-hajtású platformot. Így fordulhatott elő, hogy a Toyota új tanulmányának orrába kétliteres, négyhengeres, 150 lóerős bokszermotort építettek. Az autó viszonylag kicsi, 4,16 méter hosszú, 1,76 méter széles és 1,26 méter magas, csupán a 2,57 méteres tengelytáv tűnik átlagosnak.
Most már több mint valószínű, hogy a Toyota olcsó sportkocsija szériagyártásba kerül, bár úgy néz ki, nem sietik el a fejlesztést, a bevezetés tervezett időpontja 2011. A Toyotánál nyilván abban reménykednek, hogy addigra az autók iránti kereslet ismét növekedésnek indulhat, és a Subaru is elkészítheti saját sportkocsiját ugyanezekre az alapokra, amely állítólag teljesen önálló formatervet és erősebb motorokat kap, és egyel magasabb árkategóriában versenyez majd.
Becslések szerint a végleges FT-86 nem lesz drágább 20 ezer amerikai dollárnál, azaz átszámítva 3,7 millió forintnál, de cserébe csak 2 és 2,5 literes szívómotorral lesz kapható. Ugyanakkor a Subaru több mint 200 lóerős, turbós és összkerék-hajtású változaton dolgozik, amely a Nissan 370Z, a Hyundai Genesis Coupé és a Ford Mustang vetélytársa lesz Észak-Amerikában.