Egy mozdulat, és bedől a Nissan
Egyszerre emlékeztet autóra és motorkerékpárra, belülről viszont inkább olyan, mintha repülőgép lenne. Még jó, hogy csak tanulmány a Land Glider.
A Tokyo Motor Show-ra szánt tanulmányuk, a Land Glider teljesen zárt, és négy keréken gördül, de fele olyan széles, mint egy szokványos személyautó. Ennek ellenére nem borul fel, és majdnem olyan gyors, mint bármelyik személyautó, mivel a kanyarokban bedől – akár 17 fokban – akárcsak egy motorkerékpár. A különös, kétüléses tanulmány csupán 3,1 méter hosszú, 1,1 méter széles és 1,415 méter magas, azaz igen kevés helyet foglal, és kis homlokfelülete miatt a légellenállása is szokatlanul alacsony. Ez utóbbi tulajdonságra persze szüksége is van, mivel a szokásos lítium-akkumulátoros, villanymotoros hajtáslánc cibálja, ami nem éppen nagy hatótávolságáról híres.
A motorkerékpárokkal ellentétben itt nem a sofőr dönti a gépet: a kormányzást teljes egészében elektronika vezérli, a sofőr csak a fordulási szándékot jelzi a számítógépnek a fülkében elhelyezett szarvkormány segítségével. A tandem üléselrendezéssel és a komplikáltnak tűnő, kéken villódzó műszerfallal belülről egészen repülőgép-szerű a Land Glider. Voltaképp a neve, ami szabad fordításban földi vitorlázót jelent, is erre utal. Az analógia egész pontos, hiszen a villanymotoros jármű ugyanúgy billen kanyarban és ugyanolyan halkan is működik, mint egy siklórepülőgép – és ugyanúgy reménytelenül megáll, ha elfogy a hajtóerő – jelen esetben nem a helyzeti, hanem az elektromos energia.