A következő B osztály, amely egyelőre a tesztelés korai fázisánál tart, már Magyarországon, a Daimler kecskeméti üzemében készül majd.
A négy éve bemutatott modell leváltását persze nem sieti el a Mercedes, a következő generációt nagyjából két év múlva leplezik le, de a korai prototípusokon már most megfigyelhető néhány jellegzetesség. Az új B osztály látványosan alacsonyabb és nyúlánkabb, mint az elődje volt, ami annak köszönhető, hogy a Mercedes szakított a korábbi tervezési elvekkel, és elhagyta a merev, magas padlókeretet, amelyre a jelenlegi modell épült. Így tágasabb lehet az utastér, miközben a homlokfelület, és ezzel a légellenállás csökkenhet. Így a következő B osztály sokkal praktikusabb szerkezetnek ígérkezik, így talán népszerűbbé is válhat, sőt, elképzelhető, hogy a típust Észak-Amerikába is eljuthat.
A formaterv várhatóan a BlueZero tanulmányéra emlékeztet majd, bár a B osztály nem – vagy nem csak – hibrid, vagy elektromos hajtással készül majd, hanem hagyományos benzin- és dízelmotorokkal épül. Ezek várhatóan a jelenleg használt keresztben álló négyhengeresek leszármazottjai lesznek, bár nem kizárt, hogy az új modellben felbukkan egy, vagy akár több kis hengerűrtartalmú turbós benzinmotor is.
A Mercedes komoly terveket szövöget a fronthajtású modellcsaláddal kapcsolatban: meg szeretnék duplázni az eladásokat - ha minden a tervek szerint alakul, akár közel 400 ezer példány is készülhet az A és B osztályból – és ennek érdekében állítólag számos típusváltozat készül, amelyek közül csak egy a fotókon látható ötajtós: várható két- és négyajtós kupé, kabrió, sőt, talán egy hobbiterepjáró-kivitel is.