A rettentő Opirus után bármi üdítően hatna, kérdés, hogy ennyi elég lesz-e a sikerhez az utód, az új Cadenza számára.
Az új modell vonalait ugyanaz a csapat vetette papírra, akik a Cee'd és az új Sorento típusokat is tervezték, ami meg is látszik a hosszú szedánon. Csakhogy ami egy kompakt modellnél még előny lehet – például a semleges forma – az egy ilyen nagyobb és drágább modellnél könnyen visszaüthet: a Cadenzán alig akadnak jellegzetes részletek, és ami van, az is máshonnan ismerős. És még csak egy híres márkanév sincs, ami segíthetne észrevetetni az autót. Mindez persze elsősorban Európában lehet probléma, Észak-Amerikában és a Közel-Keleten, ahol népszerűek a Toyota Camryhoz hasonló arctalan óriások, a Cadenza könnyen megismételheti a Cee'd európai sikerét.
Úgy tudjuk, eleinte kétféle benzinmotorral készül majd a legnagyobb Kia. A gyengébbik kivitelbe 2,4 literes, 200 lóerős, közvetlen befecskendezéses négyhengerest építenek, de persze lesz egy 3,8 literes V6-os is. Elképzelhető, hogy később lesz dízelmotoros kivitel is, de Európában, ahol az Audi A6-os, a Mercedes C osztály és az 5-ös BMW uralja ezt a méretkategóriát, így sem valószínű, hogy képes lesz komolyabb piaci részesedést szerezni.