Kigyullad a világ legolcsóbb autója
A Tata Nano első sorozatának még van néhány gyermekbetegsége – valószínűleg ott is spóroltak a tervezők, ahol nem kellett volna.
Eddig csupán néhányszor fordult elő, hogy az autó bizonyos pontjai veszélyesen felforrósodtak, de mivel eddig csupán néhány ezren kapták meg saját Nanójukat, valószínűleg gyakori hibáról van szó. Úgy tudjuk, a gyújtáskapcsoló az elsődleges hőforrás, amelynek a kábelezése – aligha a felhasznált vezetékek kiváló minősége miatt – hajlamos zárlatot okozni, és elolvasztani maga körül a kormányoszlop burkolatát. A Tatánál egyelőre vizsgálják az eseteket, de azt még Indiában sem néznék el a hatóságok, ha valaki konkrétan tűzveszélyes autókat kezdene forgalmazni, még ha történetesen az ország legnagyobb iparvállalatáról lenne is szó. Így alighanem módosítanak majd a gyártási eljáráson, hogy ilyesmi többször ne forduljon elő.
A Tata Nano bemutatóját hatalmas hírverés kísérte, miután kétségkívül a világ legolcsóbb autójáról van szó. Az ára átszámítva alig több, mint 400 ezer forint, de ez csak a legfapadosabb változatra vonatkozik, amelyet csak Indiában árusítanak. A 33 lóerős, kéthengeres, 624 köbcentis farmotorral felszerelt négyajtós mini ebben a formájában nem több, mint egy csukott motorkerékpár, és a létező legegyszerűbb anyagokból, az elérhető legolcsóbb módszerekkel gyártják. Egy ilyen terméknél azonban óhatatlanul akadnak olyan részletek, amelyek a spórolás következtében már nem, vagy alig látják el a feladatukat. Egy ilyen lehet a gyújtáskapcsolóhoz csatlakozó kábelek egyike-másika, de a hasonló kezdeti hibák kiküszöbölése után a Nanóból akár még megbízható autó is lehet – legalábbis abból kiindulva, hogy mennyire egyszerű konstrukció.
Az indiai kiskocsi néhány év múlva Európába is megérkezik, de mire ideér, már messze nem lesz annyira olcsó: a becslések szerint hozzánk egy 1,5 millió forint körüli árú, gazdag felszereltségű változatot hoznak.