Önvezető versenyautó Audi TT-ből
A jövő évi Pikes Peak hegyi versenyen már elindítják a sofőr nélküli sportkocsit, abban a reményben, hogy a mesterséges intelligencia egyet sem téveszt majd el a 156 kanyarból.
A fejlesztést a Stanford egyetem és a Volkswagen csoport kutatóközpontja közösen végzi: ezúttal olyan mesterséges intelligencián dolgoznak, amely nagy sebességnél is tökéletesen tájékozódik, és képes egy raliversenyzőhöz hasonlóan akár folyamatosan a csúszáshatár feletti sebességgel elvezetni egy autót. A kísérleti szerkezetet egy Audi TT-S-be építették be, bár egyelőre csak a Bonneville sóstó medrében próbálgatták, ahol nincs minek nekimenni, illetve elvitték Pikes Peak-be is, igaz, csak bekapcsolt sebességkorlátozóval, lassan poroszkálhatott fel a hegyre.
Nem ez az első eset, hogy a Stanford és a VW csapata kipróbálha mesterséges sofőr-programját. Eddig két DARPA Grand Challenge-et teljesítettek sikerrel: az elsőt, ahol nehéz terepen kellett önállóan tájékozódnia a járműveknek, a VW Touargeből épített Stanley, a másodikat, ahol városi körülmények között tesztelték a gépsofőröket, a Passat kombiból átalakított Junior nyerte. Ezek alapján úgy néz ki, a Volkswagennél lassan összeállhat egy olyan program, amely az összes lényeges szituációban kiválthatná a sofőrt, de még biztosan évtizedekbe telik, míg az ember kiadhatja a kezéből az autók irányítását.