Visszatér a Porsche 356-os?
Az új, középmotoros alapmodell elkészítéséhez az Auditól kap segítséget a Porsche: a fejlesztéseket a félkész R4 roadster alapjait használják fel.
A Porsche vezetésének lecserélődésével a régi elveket is feladták, már nem ragaszkodik hozzá az igazgatóság, hogy a Boxster maradjon a cég legolcsóbb sportkocsija. Egy kisebb típus kifejlesztése viszont – különösen a Porschétől elvárt színvonalon – legalább négy évig tartana, és hatalmas összeget emésztene fel. A legújabb pletykák szerint azonban szerencséje van a Stuttgartiaknak: az Audi már évekkel ezelőtt hozzáfogott az R4 nevű könnyű kétüléses fejlesztésébe, így a vegyes építésű, acél-alumínium platform lényegében készen van. Így a Porsche szakembereinek csak a karosszéria formatervét kell elkészíteniük, és egy olyan motort, amely passzol a cég hagyományaihoz.
Úgy hallani, a Porsche egy legfeljebb két literes, négyhengeres, bokszer elrendezésű turbómotoron dolgozik, amelyet a jelenlegi 911-es hathengereséből alakítanának ki. Becslések szerint a motor teljesítménye valahol 200 és 250 lóerő közt lesz majd, így nem kerül túl közel a Boxsterhez, de mégis elég gyors lehet, hogy méltó maradjon a Porsche hírnevéhez. A többi főegység azonban az Auditól érkezne, még a váltó is, mivel a Porsche sportkocsikban használt alkatrész egyszerűen túl drága lenne az alapmodellhez.
A saját tervezésű motor első hallásra ostoba ötletnek tűnhet, pedig komoly érvek szólnak mellette. Jelenleg egy hathengeres bokszer előállítása közel annyiba kerül a Porschének, mint egy-egy Boxster alapára. Korábban nem így volt, de amióta visszaestek az eladások, a Porsche motorgyára egy-egy elkészült darabra vetítve sokkal drágábban dolgozik. Egy olyan négyhengeres, amelyet a hathengeres alkatrészeiből építenének, nyilván jócskán növelné a hatékonyságot, és ezzel olcsóbbá tenné a többi Porsche gyártását is.
Az első Porsche sportkocsi típusjelzése után 356-osként emlegetett alapmodell persze így sem lesz olcsó, minimum 35 ezer eurót kérnek majd egy-egy példányért, de a gyártó arra számít, hogy éves szinten így is eladhat belőle 70-75 ezer példányt, és ezzel gyakorlatilag megduplázhatja a cég eladásait. A bemutatóra várhatóan egy évvel az Audi R4-esé után, 2012 közepén kerülhet sor – egy hibátlan minőségű új típus kifejlesztése még hozott alkatrészekből is kell minimum három év.