Visszajár a Pontiac Trans-Am szelleme
A GM ugyan megszünteti a márkát, a legdögösebb Pontiacot mégis feltámasztotta egy ismert amerikai tuningcég, a Lingenfelter.
Az alap természetesen a Chevrolet Camaro, amely régebben is a mindenkori Pontiac Firebird alapjául szolgált, az átalakítás mintájául pedig az 1970-es Trans-Amet választották. A motorháztető, az első és hátsó lámpák, a kétfelé osztott hűtőrács és a nagy hátsó légterelő tökéletesen hozza a Pontiac-hangulatot, a többi pedig a szabványos GM technika, persze jócskán átdolgozva. Az autó teljes neve Lingenfelter Pontiac 455 T/A, amiből a 455-ös szám a motor hengerűrtartalmát jelöli, köbhüvelyben – azaz átszámítva kb. 7,5 literes a könnyűfém blokkos V8-as. Az igazi, klasszikus amerikai sportmotorból 655 lóerőt és 827 Nm-es csúcsnyomatékot hoztak ki, ami még a bő 1700 kilogrammos tömeg mellett is félelmetes dinamikát sejttet.
Ha a Pontiacot nem is támasztja fel, az elmaszkírozott Camaro néhány rajongót talán kárpótolhat, és életben tarthatja a GM sportos márkájának emlékét, legalább még néhány évig.