A JATO Dynamics adatai szerint októberben is a Ford volt a legkelendőbb márka, de egy Suzuki a legnépszerűbb típus Magyarországon. Igaz, az eladások tavaly óta drasztikusan visszaestek: míg tavaly akadt olyan márka, amely ebben a hónapban több mint kétezer autón adott túl, addig az idén senki nem tudta elérni a 400 darabos határt.
A legerősebb októberben a Ford volt 394 autóval, majd a Suzuki (394), a Volkswagen (332), az Opel, (322) és a Skoda (267) következett a sorban. A legtöbbet a Suzuki SX4-esből adtak el, 214 darabot, mögötte a Ford Focus (163), a Skoda Octavia (137), a Renault Mégane (115), az Opel Astra (110) és a VW Polo (104) alkotja a százasok klubját: a többi típus eladási számai csupán két számjegyűek voltak. Azon kívül, hogy a számok meglepően alacsonyak, megfigyelhető, hogy a hitelből még az átlagos keresetűek számára is elérhető, és ezért korábban igen népszerű hárommillió forint alatti kisautók alig fogynak, a kompakt kategória drágább típusai vették át a vezető szerepet a magyar autópiacon.
Egyes márkáknál a visszaesés havi szinten meghaladja a 80, éves szinten pedig a 70%-ot, ami jól mutatja, hogy milyen állapotok uralkodnak a magyar újautó-piacon, és egyelőre nem látszik olyan ok, amitől a kereslet belátható időn belül növekedésnek indulhatna.