Régi mintákat elevenít fel a Boxster legújabb változata, amely az egyik első sikeres verseny-Porsche után a Spyder nevet kapta.
A Boxster lényeges alkatrészein nem változtattak sokat, de sok aprósággal elérték, hogy a Spyder karaktere megváltozzék, épp annyira, hogy ne tűnjön átlagos Porschének. A két ülés mögött kialakított áramvonalas púpok, a primitív vászontető, az alacsony szélvédő és a jellegzetes Porsche-csík oldalt egy csipetnyivel több izgalmat csempész az ismert formába, cserébe a Spyder csukott állapotban is meglehetősen szellős és zajos.
A 3,4 literes hathengeres bokszermotor 320 lóerős, azaz pont tíz lóval erősebb, mint a Boxster S-é, az autó súlyát pedig 80 kilogrammal, 1275 kg-ra csökkentették. Mindez kevés hozzá, hogy a Spyder érezhetően jobban menjen, mint a Boxster erősebbik változata, ezért változtattak a dupla kuplungos PDK váltó áttételezésén is módosítottak. A Spyder végsebessége 267 km/h-ra csökkent, viszont 5,2 helyett 4,8 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet. A gyártó a fogyasztását is közölte – a hivatalos adat vegyes ciklusban 9,3 liter 100 kilométerre – de az az érzésünk, hogy a potenciális vásárlókat ez a részlet érdekli a legkevésbé, még akkor is, ha mostanság divatos dolog környezettudatosnak mutatkozni. Ez az autó egyszerűen nem erről szól.
A Spydert Észak-Amerikában, a Los Angeles Motor Show-n mutatják be, de Európában is kapható lesz, már februártól: egy-egy példányért 53 100 eurót kérnek.