Elkészült az autó, amire a hardcore M3-as rajongók évek óta várnak. A motorja erősebb, a karosszériája könnyebb, a futóműve pedig állítható – többé nem mondhatja senki, hogy az M3-as a nagypapák sportkocsija.
A GTS-t elsősorban versenyautó-alapnak szánja a BMW M divíziója, így – bár utcai használatra is alkalmas – minden felesleges súlynövelő alkatrészt kihajigáltak belőle. Nincs benne rádió, légkondi, navigációs rendszer, sem hátsó ülések, de még a hangszigetelések egy részét is kihagyták. A hátsó ablakok üveg helyett műanyagból készültek, az első ülések pedig ultrakönnyű, testhez álló műanyag héjak csupán, minimális kárpitozással, ahogy a versenyautókban szokás. Így 1490 kilogrammot nyom az autó üresen, ami úgy 190 kilogrammal kevesebb a polgári M3-as tömegénél.
A súlycsökkentésen túl számos más részlet is nagyban segíti, hogy az M3 GTS-ből könnyen és gyorsan lehessen versenyautót faragni. Egyebek közt kínálnak hozzá becsavarozható fél-bukókeretet, amely a B-oszloptól hátrafelé akadályozza, hogy a tető összeroskadjon, és persze tűzoltó-készülékkel és elektromos főkapcsolóval is rendelhető az autó. A futómű ráadásul állítható kivitelű – a lengéscsillapítók húzó- és nyomóirányban is – és a fékrendszert is lecserélték: elöl hat-, hátul négydugattyús fékek lassítják az utcai versenygépet.
Az eredetiben 4 literes, 420 lóerős V8-as motoron is módosítottak a BMW sportrészlegének tervezői. A hengerűrtartalmát 4,4 literre emelték, így utcai kivitelben nagyjából 450 lóerős a gyáriak szerint, de ennél persze sokkal nagyobb teljesítmény is kihozható belőle, ha nem kell a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást alacsonyan tartani. A motorhoz villámgyors kapcsolásokat lehetővé tevő, áthangolt, hétsebességes, dupla kuplungos váltó csatlakozik.
A szériafelszerelés része még a 19 hüvelykes felnigarnitúra elöl 225/35-ös, hátul pedig 285/30-as gumiabroncsokkal, és a narancssárga fényezés, amely csak erősíti az érzésünket, hogy a BMW a Porsche 911 GT3 RS vásárlókörét próbálja magához csalogatni a GTS-sel. A teljesítményük közel azonos, és az árfekvésük is hasonló: a versenyzésre szánt M3-as egy-egy példánya 115 ezer euróba – mai árfolyamon számolva 31,8 millió forintba – kerül, szemben a Porschével, amely ugyan valamivel könnyebb, viszont drágább is a maga 122 ezer eurós árával.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
