Elkészült az autó, amire a hardcore M3-as rajongók évek óta várnak. A motorja erősebb, a karosszériája könnyebb, a futóműve pedig állítható – többé nem mondhatja senki, hogy az M3-as a nagypapák sportkocsija.
A GTS-t elsősorban versenyautó-alapnak szánja a BMW M divíziója, így – bár utcai használatra is alkalmas – minden felesleges súlynövelő alkatrészt kihajigáltak belőle. Nincs benne rádió, légkondi, navigációs rendszer, sem hátsó ülések, de még a hangszigetelések egy részét is kihagyták. A hátsó ablakok üveg helyett műanyagból készültek, az első ülések pedig ultrakönnyű, testhez álló műanyag héjak csupán, minimális kárpitozással, ahogy a versenyautókban szokás. Így 1490 kilogrammot nyom az autó üresen, ami úgy 190 kilogrammal kevesebb a polgári M3-as tömegénél.
A súlycsökkentésen túl számos más részlet is nagyban segíti, hogy az M3 GTS-ből könnyen és gyorsan lehessen versenyautót faragni. Egyebek közt kínálnak hozzá becsavarozható fél-bukókeretet, amely a B-oszloptól hátrafelé akadályozza, hogy a tető összeroskadjon, és persze tűzoltó-készülékkel és elektromos főkapcsolóval is rendelhető az autó. A futómű ráadásul állítható kivitelű – a lengéscsillapítók húzó- és nyomóirányban is – és a fékrendszert is lecserélték: elöl hat-, hátul négydugattyús fékek lassítják az utcai versenygépet.
Az eredetiben 4 literes, 420 lóerős V8-as motoron is módosítottak a BMW sportrészlegének tervezői. A hengerűrtartalmát 4,4 literre emelték, így utcai kivitelben nagyjából 450 lóerős a gyáriak szerint, de ennél persze sokkal nagyobb teljesítmény is kihozható belőle, ha nem kell a károsanyag-kibocsátást és a fogyasztást alacsonyan tartani. A motorhoz villámgyors kapcsolásokat lehetővé tevő, áthangolt, hétsebességes, dupla kuplungos váltó csatlakozik.
A szériafelszerelés része még a 19 hüvelykes felnigarnitúra elöl 225/35-ös, hátul pedig 285/30-as gumiabroncsokkal, és a narancssárga fényezés, amely csak erősíti az érzésünket, hogy a BMW a Porsche 911 GT3 RS vásárlókörét próbálja magához csalogatni a GTS-sel. A teljesítményük közel azonos, és az árfekvésük is hasonló: a versenyzésre szánt M3-as egy-egy példánya 115 ezer euróba – mai árfolyamon számolva 31,8 millió forintba – kerül, szemben a Porschével, amely ugyan valamivel könnyebb, viszont drágább is a maga 122 ezer eurós árával.