Durván félmilliárd eurót költ a BMW az új üzemre, amellyel megsokszorozhatják a helyi gyártást Kínában.
A németek kínai partnerével, az Európában nemrég csúnyán megbukott Brilliance-szal két lépcsőben bővít kapacitást. Elsőként a Shenyangban működő üzem kapacitását növelik meg évi 30 ezer autóról 75 ezerre, majd egy második gyárépületet is felépítenek, ahol további 100 ezer BMW készülhet. A bővítésre azért van szükség, mert a BMW az eddiginél jóval nagyobb szeletet szeretne kihasítani a kínai luxusautó-piacból, amely felvevőképességében ma már az európaival vagy az észak-amerikaival vetekszik. Jelenleg egyértelműen az Audi és a Buick a két legnépszerűbb prémium-márka Kínában, míg a BMW – amely kissé lekéste a piacnyitást – egyelőre másodhegedűs szerepet játszik. Mostanában azonban ez az egyetlen komoly piac, amely növekedéssel kecsegtet, így a BMW-nek mindenképp megéri a helyi gyártásba fektetni.
A Brilliance üzemében jelenleg kétféle BMW sorozat készül, a hármas és az ötös, de a kapacitásbővítéssel egy időben újabb modellek bevezetése várható: valószínű, hogy az egyes sorozattal, és talán egy hobbiterepjáróval is kibővülhet a helyben gyártott – és így bődületes importvámok nélkül forgalmazható – típusok választéka.