Még jobb motorok a Hyundaitól
Elkészült az első koreai fejlesztésű közvetlen befecskendezéses benzinmotor, a Theta II GDI. Egyelőre csak egyféle, 2,4 literes változat kerül gyártásba, de később a kisebb négyhengeresekben is alkalmazhatják a technológiát.
Az új motor adatai meggyőzőnek tűnnek: a maximális teljesítménye 198 lóerő 6300-as fordulaton, a maximális nyomatéka pedig 250 Nm, ami 4250-es percenkénti fordulatszám mellett. Így a saját kategóriájában ez a motor az egyik legerősebb – a többi hasonló hengerűrtartalmú négyhengeres teljesítménye általában 160 és 180 lóerő közé esik. Ehhez persze kellett a 11,3:1-es kompresszió-viszony, és a folyamatosan változó szívó- és kipufogó-oldali szelepvezérlés. A Hyundai szerint a motor nyomatéka a teljes fordulatszám-tartományban 7-12%-kal nőtt a korábbi 2,4 litereshez képest, míg az üzemanyag-felhasználás hatékonysága akár 10%-kal is javulhat.
A Theta II GDI-vel először a Sonata/i40 típusban találkozhat a közönség – egyes hírek szerint az is elképzelhető, hogy ezt a motorváltozatot kínálják majd a régi 3,3 literes V6-os helyett. Az elmúlt években a koreai gyártó hatalmas befektetéssel igyekezett ledolgozni vetélytársaival szembeni évtizedes hátrányát a motortervezésben, és egyre gyakrabban látjuk bizonyítékát, hogy mára számos kategóriában sikerült is beérni a konkurenciát.