Kukába került az új Lada
A Renault leállíttatta az új kompakt, a Lada C fejlesztését is, inkább a meglevő modellválaszték minőségét próbálja feljavítani.
Amióta a francia vállalat bevásárolta magát a Ladába, az ígéretek ellenére látszólag nem tett semmit azért, hogy a legnagyobb orosz autógyártó korszerűbb, eladhatóbb modelleket készítsen. A válság kapcsán azonban kénytelenek voltak valami konkrétummal előállni: miután az AvtoVAZ jelentős állami segítséget kapott, a kormányzat euró-százmilliókat várt volna a Renaulttól is. Pénzük azonban a franciáknak sincs, így inkább egy modernizációs tervet dobtak össze a Lada számára.
Első lépésben leállították az új kompakt, a Lada C költséges fejlesztését, amelyet még a kanadai Magna közreműködésével kezdtek meg. A Renault ugyanis azt mondja, sokkal hatékonyabb stratégia, ha először a már meglevő modellek gyártási minőségén javítanak. Állítólag azt az utat próbálják bejárni, amit a VW követett a Skoda fejlesztésénél. Elsőként a Kalina, és talán a Priora gyártásánál vezetnek be jóval szigorúbb minőségbiztosítási normákat.
Később lesznek új, korszerűbb Ladák is Renault-Nissan alapokon – állítólag 2012 és 2014 között érkezhet az első – de csak akkor, ha a gyártási minőséggel már sikerült elérni a Renault nyugat-európai gyáraira jellemző minőséget.