Fiesta S2000, a bajnokok Fordja

2009.11.19. 15:02

Brutálisan jól néz ki az M-Sport új versenyautója, de hogy igazán gyors-e, azt csak az idő mutatja meg. A Ford mindenesetre a világ minden táján versenyeztetni akarja az autót, hogy mindenütt felbukkanjon, ahol az utcai Fiestát is forgalmazzák, az IRC futamoktól az S2000 Világkupáig.

Az autó a Super 2000-es szabályok szerint kétliteres szívómotort és állandó összkerék-hajtást kapott. Az 1998 köbcentis Duratec I4 motor 280 lóerős, a csúcsnyomatéka 260 Nm, és 8000-es percenkénti fordulatszámig pörgethető. Az autó teljes tömege is csak azért 1200 kilogramm, mert a szabályok szerint kevesebb nem lehet, viszont az arasznyi sárvédő-szélesítések és a teherautókra jellemző nyomtávszélesség így is elképesztő kanyarstabilitást sejtetnek. A fékrendszer persze a Brembótól érkezett, a szokásos módon különféle méretű tárcsákat használnak a felnik méretétől, illetve ezen keresztül az útfelület jellegétől függően. A váltó szekvenciális rendszerű, AP gyártmányú kuplunggal.

A Fiesta S2000-est januárra homologizáltatja a Ford, így a 2010-es szezont már teljes egészében végigversenyezheti, de állítólag ugyanerre az autóra épül majd a gyáriak következő WRC autója is, amelyet 2011-től vetnek be a világbajnoki futamokon az aktuális Focus helyett.