Elkészült az első teljesen kínai MG
Az MG-Rover bukása óta nem készült új típus a patinás márka számára – egészen mostanáig.
Az MG-Rover bukása óta nem készült új típus a patinás márka számára – egészen mostanáig. Az új tulajdonosok – a Nanjing Auto, majd Shanghai Automotive – eddig megelégedtek annyival, hogy acéllemezeket tömködjön a kínába szállított présszerszámok közé. Így készült a Rover 75-ösnek megfelelő MG 7, és a felújított MG TF roadster. Ez azonban nem lett volna elegendő hosszabb távon ahhoz, hogy sikermárkát faragjanak az MG-ből, így készítettek egy újabb, kompakt típust, a Roewe 550-es alapjaira.
Az MG 6 jelzésű típus karakterre leginkább a Skoda Octaviát idézi kupé-szerű tetővonalával, lapos szögben álló ötödik ajtajával, és 4,655 méteres hosszával. A használható családi autónak tűnő szerkezetet eleinte kétféle motorral kínálják majd. Az 1,8 literes benzines négyhengeresek közül a gyengébbik 130, az erősebbik, turbófeltöltéses kivitel 160 lóerős. A blokk mindkettőben ugyanaz, amelyet az 1990-es évek legelején K jelzéssel ismerhettünk meg a Rover modelljeiben, bár a kínaiak már N sorozatnak nevezik saját, kissé átalakított motorcsaládjukat. A jelenlegi tulajdonos, a Shanghai Automotive egyelőre csak Kínában mutatta be az MG 6-ost, de odaát mindjárt a prémium-kategóriában próbálnak megkapaszkodni vele – például az Opel Astra Buick márkanevű kínai megfelelőjével, vagy az Audi legkisebb modelljeivel kelhet versenyre.
Nem elképzelhetetlen persze, hogy az MG 6 a TF-hez hasonlóan Európában, vagy legalábbis Nagy-Britanniában megjelenik majd, bár egyelőre semmi jelét nem adták a kínaiak, hogy az export is a terveik között szerepelne.