Ismét olyan az ötös, amilyen mindig volt: egy hangyányit sportos és nagyképű, de inkább elegáns és hagyománytisztelő.
A Bangle-korszak túlzásait nehezen nyelték le a BMW-rajongók, ami lassan felfutó eladásokat hozott a márkának, és új vevőket az Audinak és a Mercedesnek. Most, a gazdasági krízis kellős közepén viszont nem engedhetett meg magának ekkora luxust a cég, főleg az egyik legjövedelmezőbb modelljével. Az új ötös ennek megfelelően visszafogott jelenség: itt-ott a hetesre emlékeztet, másutt a hármasra, de leginkább csak az a biztos, hogy egy nagy BMW-t látunk. Hogy működik-e ez a megközelítés, az majd kiderül, de a leköszönő E60-as ötös előtt négy generáción keresztül már bevált. Élőben persze egész más élményt is nyújthat az új ötös - rövidesen meg is tudhatjuk, hogy milyet, hiszen tudósítónk már a bemutató helyszínén van.
Itt is megjelennek persze a BMW turbós benzinmotorjai: az 535i-be a háromliteres hathengeres kerül 306 lóerővel, az 550i-be pedig a 407 lóerős 4,4 literes V8-as. Ezen kívül van még kétféle három literes, közvetlen befecskendezéses sorhatos: az 528i motorja 258, az 523i-é 204 lóerős. Dízelmotorból egyelőre háromfélét szerelnek a típusba: az 245 lóerős 530d-be és a 204 lóerős 525d-be háromliteres soros hathengeresek kerülnek, de a taxisok és a flottavásárlók kedvéért itt is megjelenik a kétliteres négyhengeres turbódízel 184 lóerővel. Ez utóbbi 5,2 l/100 km-es átlagfogyasztása és 137 g/km-es szén-dioxid-kibocsátása miatt lehet kelendő. Az összes motorhoz elérhető az új, nyolcsebességes automata váltó.
Az új ötös már nem vegyes építésű, mint az elődje: elöl-hátul acélból készültek a karosszéria teherviselő elemei, viszont a burkolóelemek egy része továbbra is alumíniumból készül. Most inkább a futómű átalakításával próbálták javítani a típus dinamikus tulajdonságait. Már nem csak hátul, de elöl is többlengőkaros felfüggesztést használnak, leváltva az eddigi MacPherson rendszert. A sportcsomaghoz emellett aktív lengéscsillapítás és dőléskontroll is jár, sőt, külön megrendelésre aktív hátsókerék-kormányzással is szállítják a típust.
Kényelmi, biztonsági és a fogyasztáscsökkentő eszközök szinte végeláthatatlan sora érhető el az új típushoz. Parkolás-segítő, távolságtartó sebességszabályzó és sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek, ablakra vetítő kijelzők (HUD), éjjellátó és normál optikai kamerák, fékenergia-visszanyerő berendezés és váltás-jelző. Mindezeket a megoldásokat azonban már ismerhetjük, vagy a BMW többi modelljéből, vagy más gyártóktól, ami nem csoda: a gyáriak valószínűleg inkább a tökéletes működés elérésére törekedtek, és nem arra, hogy új kütyükkel tömjék tele az autót. Egy apró újdonság azért akad: a sebességkorlátozó, amellyel beállítható, hogy még véletlen se lépje túl a vezető a megengedett tempót.
Az új ötös az idén persze már nem kerül a kereskedőkhöz: Európában 2010 márciusában kezdik meg a piaci bevezetését.