Porsche akku félmillió felett
Tíz kilót és vagy tíz centi helyet spórolhat, aki megveszi az új, lítiumos akkumulátort a Porshéjébe, a kérdés, hogy megér-e az árát.
A normál indító akkumulátort kiváltó eszközt három új típushoz, a 911 GT3-ashoz, GT3 RS-hez és a Boxster Spyderhez kínálják. A Li-ion cellacsomag előnyei egyértelműek: csupán 6 kilogrammot nyom, alig több, mint hét centi magas, és tökéletesen kiváltja a gyári 60 Ah-s ólomakkut. Bár csak 18 Ah a kapacitása, ez bármikor teljes egészében felhasználható, míg az ólom-akkuk kapacitásának legfeljebb 30%-a használható ki. A szerkezet ráadásul nemigen igényel gondozást: tartalmazza a töltéshez és cellakiegyenlítéshez szükséges összes elektronikát – igaz, a Porsche szerint csak 0 és 32 fok között működik jól.
A meglepetés az árcédula: ha a gyárban építik be, akkor 1904 euró felárat kell érte fizetni – már ez is több, mint félmillió forint – az utólagos beépítés ára pedig 2499 euró, azaz kb. 670 ezer forint.