Első ránézésre alig változott valami, de az ördög a részletekben lakik. Az új csúcsmodell úgy néz ki, mint a többi Audi, de nagyobb, aprólékosabban kidolgozott és több luxust kínál.
Az új forma láttán egy pillanatra sem éreztünk meglepettséget, pedig a tervezők egyetlen apró részletet sem hagytak érintetlenül. Az A8-as arányaiban és fontosabb ismertetőjegyeiben annyira hasonlít az elődjére, illetve az A4-esre, hogy egy gyerekrajzon tökéletesen egyformák lennének. Ez azonban nem feltétlen baj. Az előző A8-as is sikeres volt, és az új modell elegendő apró újdonságot tartogat, hogy meggyőzze a hezitáló vásárlókat egy autócsere szükségességéről. A tervezők láthatóan a részletekre koncentráltak: az autón megszaporodtak az élek, amelyek érdekes kontrasztban állnak a nagy, domború felületekkel, olyan érzést keltve, mintha az A8-as valami fémkeretre feszített fóliából lenne, amit belülről egy kicsit felfújtak. Ráadásul a domború tető és a nagy kerekek miatt az autó a képeken egyáltalán nem tűnik nagynak: simán mondhatnák, hogy ez az A6-os következő generációja, és mi elhinnénk.
A méretekből persze egyértelműen kiderül, hogy ez csak a legnagyobb Audi lehet. Az A8-as hossza 5,137 méter, a szélessége 1,949 méter, a magassága 1,46 méter, a tengelytávja pedig 2,992 méter, azaz minden irányban nőtt néhány centit az elődjéhez képest. A gyáriak szerint a tömege ennek ellenére nem nőtt, így az alumínium vázszerkezet miatt vagy 90 kilogrammal könnyebb, mint az összkerék-hajtású Mercedes S osztály, és vagy 180 kilóval, mint az összkerék-hajtású 7-es BMW. Az új modell aerodinamikai szempontból is igazán hatékonynak ígérkezik: a légellenállási tényezője csupán 0,26, ami ebben a kategóriában kiugróan jónak számít.
Az A8-ast eleinte négyféle motorral forgalmazzák majd. Az amerikai bemutatóra a jól ismert 4,2 literes V8-as legújabb, közvetlen befecskendezéses változatával vitték el az autót: ez 372 lóerős, a maximális nyomatéka 445 Nm 3500-as percenkénti fordulatszám mellett, 5,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és 9,5 liter benzint fogyaszt vegyes ciklusban, 100 kilométeren. Van még egy nyolchengeres kivitel, ugyanúgy 4,2 literes, de turbódízel motorral. Ez 350 lóerős, viszont 800 Nm a csúcsnyomatéka – így lehetséges, hogy ezzel az A8-as már 5,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót, miközben akár 7,6 liter gázolajjal is beéri száz kilométeren.
A kisebb változatokba 3 literes V6-os dízelmotorok kerülnek. Az erősebbik 250 lóerős 550 Nm-rel, 6,6 másodperc alatt gyorsítja az A8-ast százra, és 6,6 literes átlagfogyasztást biztosít a számára, a gyengébbik pedig 204 lovas, és csupán 6 litert fogyaszt 100 kilométeren. Az összes kivitel végsebessége 250 km/h – ennyit enged az elektronika – és mindbe ugyanaz a nyolc fokozatú Tiptronic automata váltó kerül. Egyedül a leggyengébb változat lesz elsőkerék-hajtású, a többi quattro hajtással érkezik.
Alaposan átdolgozták az autó futóművét is. Előre is ötlengőkaros felfüggesztést terveztek, és az összes változatban a szériafelszerelés része a légrugózás, illetve a dinamikusan változó csillapítás. Ezen kívül egyes változatokba sport-differenciálmű is kerül, sőt, extraként változó áttételezésű kormánymű is rendelhető az autóhoz. A gyáriak szerint mindez bőven elég, hogy az A8-as saját kategóriájának legsportosabb szedánja legyen, de kényelemben se maradjon alul a konkurenciával szemben.
A presztízs-szedánok között dúló elektronika-fejlesztési háborúba az Audi nem száll be új ötletekkel, inkább csak a lépést tartják a konkurenciával. Fejlesztettek a fedélzeti számítógép szoftverén – az MMI most már kézírásfelismerő funkciót is tartalmaz, bár vezetés közben ennek a használhatósága erősen kétséges. Ezen kívül van gyalogos-felismerő funkcióval ellátott éjjellátó berendezés, baleset-előrejelző és megelőző szerkezet, sebesség- és távolságtartó rendszer, amely álló helyzettől 250 km/h-ig működik és holttér-figyelő rendszer – azaz nagyjából minden, amit az elmúlt öt-hat évben kitaláltak ebben a kategóriában. A kényelmet a megszokott dolgokon – amilyen a négyzónás klíma - kívül hűtött-fűtött, masszírozós fotelek szolgálják, amelyekből a hátsó üléspad helyére is rendelhető két különálló darab. És persze van a kiváló zaj- és rezgésszigeteléssel ellátott utastérben 19 hangszórós, 1400 wattos csúcs-hifi is.
Az új A8-as bemutatóját ugyan Miamiban tartotta az Audi, de valószínűleg Európában lesz először elérhető a típus, valamikor 2010 elején. Később persze érkeznek újabb változatok is: már készül a hosszított tengelytávú változat, és persze a motorválasztékot is bővítik majd.