Balkormányos amerikai piacos modellek, amiket egy kínai vásárló rendelt 2010-ben, majd a konténerben hagyta a következő 13 évre.
Címkék: tesla roadster, tesla, kína, tesla roadster sport, 2010, 2010 tesla roadster, elektromos
A MotoGP-t legalább annyira (sőt, lassan jobban) szeretem, mint a Forma-1-et.
Címkék: marquez, 2010, marc, estoril
Szörnyen takarékos. Rettentően irigyelnek majd érte. A maga módján kényelmes. Sose megy tönkre. Kvázi új. És helyből ötmilliót megtakarítottál vele.
Címkék: audi, a5, sportback, 2010
Ember ilyenbe nem ül, soha a büdös életben. Autós újságíró se. Erre idehozzák Magyarországra, ráadásul egy lezárt pályára. Nem hiszem el.
Nem csak a százmilliós Pagani a megoldás, ha valaki ritka autóra vágyik. Mercedes-technika, olasz dizájn másutt is akad, csak egy kis kompromisszumot kell kötni.
Címkék: ssangyong, korando, 2010
Egy valószerűtlen motor, néhány új funkció és a mostaninál sokkal több önfeledten kergetőző bébifóka az Északi-sarkon: íme, az Insignia-újítások 2012-re. És hol van még a facelift?
Túl kockafejűek vagyunk mi, európaiak ahhoz, hogy ilyen szép kockaautónk legyen. Nekünk ciki az, ami másnak divatos. Emiatt aztán lemaradunk a jóról.
Az EuroNCAP közzé tette a törésteszteken legjobban szereplő autók listáját.
Címkék: euroncap, törésteszt, 2010
Anyámnak nem tetszik a színe. Ezen kívül rondának tarja ezt a zöldet.
Vezettem nagyjából az egész jövőt, mindent megtudtam, hogyan közlekedünk majd 2020-ban. Ráadásul pont az Auditól, aki talán tudja is. És igen, volt Wankel-motor a dologban.
Címkék: audi, techday, 2010, ingolstadt
Az idén néhány különlegesség is akad a döntősök listáján, mint a Nissan Leaf vagy a Dacia Duster.
Címkék: év autója, 2010, döntősök
Életed első autója ne egy fullos Passat legyen, mert ha átülsz másba, hamar meghalsz.
Címkék: vw, volkswagen, passat, 2010
Többek között ezt a kérdést is fel kell tennünk, amikor téli gumit választunk. Ha nem szeretne húsz méterrel hosszabb fékutat a nyálkás aszfalton, itt az ADAC-teszt.
Címkék: adac, teligumi, teszt, 2010
A legendás veteránrali belülről, amit egy hetvenéves nyert meg vak navigátorával. Sajnos most nem született magyar győzelem, de azért ott voltunk az elején.
Címkék: sachsenclassic, 2010, veterán
A Seat felküzdötte magát a Top10-be, és tovább üti a vasat: októberben érkezik a magyar piacra az új Alhambra. Elődje éveken át vezette az egyterűek eladásait, ezt pedig telepakolták vevőmágnesekkel. Legfőbb konkurense saját maga, VW Sharan néven.
Egy korszak elmúlt a magyar autósok életében – a Suzuki Swift mostantól már nem lesz tízezrek automatikus választása. Pedig igen jó.
A Daewoo-Chevrolet jó tizenöt éve szállt be az össz-autóipari „utolsó pár előre fuss” játékba. Most már valahol a sor mellett szaladnak, előrefelé, bizony.
Címkék: gm, chevrolet, párizs, 2010
Vajon el lehet-e rontani egy 240 lóerős turbómotorral a Mondeót? És egy 200 lóerős dízellel? Mindegy, sokan járnak jól az új motorokkal.
Bíró Imi aka Binci keresett meg a minap, hogy nem lenne-e kedvem elgurulni Debrecenbe, egy jó kis bogarászásra.
Címkék: debrecen, vw, 2010, fest
Az idei, hetedik találkozónk (megy az idő rendesen), több szempontból is vízválasztó volt.
Címkék: belsőség, találkozó, 2010
Kudarcot vallottam Münchenben: fogást kerestem a VW új egyterűjén, de nem nagyon találtam. Jó hír ez annak, aki netán Sharant akar venni. De vajon mire menne vele Travolta?
Címkék: vw, volkswagen, sharan, 2010
Az örök kérdést nehéz megválaszolni, de talán itt a megoldás.
A németek alaposak. Nem érdekli őket a pénz meg a maszlag: megvették az üléseket és elvégezték a törésteszteket. Kiderült, hogy nem feltétlenül a drága a jó.
Címkék: adac, gyerekülés, 2010
Nem akarok többé autóba ülni. Innen már minden út lefelé vezet, nincs tovább, vettem BKV-jegyet.
Címkék: ferrari, 458, italia, 2010
A legjobb motornak ismét az 1,4 literes TSI-t választották, de a BMW kapta a legtöbb díjat az idén.
Címkék: év motorja, 2010, volkswagen, bmw, toyota, fiat
Bár a régi Cayenne batárságát heves vásárlási kedvvel üdvözölték a vevők, az újjal mégis ellenkező irányba indult a Porsche. És megvannak a földi halandóknak elérhető árú hathengeresek is.
Címkék: porsche, cayenne, 2010
A VW Touran guruló széfként vigyáz legfőbb értékünk, a családunk biztonságára. Divatos extrái a Touaregből jönnek. Már szinte csak főzni nem tud – pedig lenne egy jó halreceptünk.
Címkék: vw, volkswagen, touran, 2010
A nagy kérdés nem is az, hogy odaérek-e, hiszen a Peugeot szervezi az utat, ami mindig jó szálláshelyet és kellő törődést jelent, hanem az, hogy mennyire leszek netközelben ott, a helyszínen. Bár egyelőre még csak Ferihegyen ücsörgök és a mellettem szintén ücsörgő, csehül beszélő szőke lábát stírölöm, azért kezdek komolyan elgondolkodni a fenti problémán. Csikós ugyan nyugtatott, hogy bőven lesz lehetőség és net hozzáférés, azért én mégsem vagyok biztos ebben. A Peugeot viszont tutira megy, annyira, hogy kétezer vendéget hívtak meg a hétvégére, hiszen minden zászló nekik áll, elméletileg ők a legnagyobb esélyesek. Ezt a tegnapi első kvalifikáció is alátámasztja, hiszen a négy LMP1-es 908 HDI FAP végzett tornymagasan elöl, mögöttük az Audi az R15-tel. A 908-asok nagy előnye a nyomatékosabb motor (1200 Nm szemben az Audi "mindössze" 1050-ével) és a jobb aero-csomag.
Most, az esőverte szerkesztőségben ülve éppen eszembe jutott, mekkora mázlijuk is volt a rendezőknek a múlt hétvégi AlfaCity100 találkozóval.
Címkék: komárom, alfa, tali, 2010
Hajts kétszázzal! Mármint kétszáz atmoszférás nyomású levegővel. Harmadszor rajtoltak el a pneumobilok Egerben május elején, hogy kiderüljön, melyik a leggyorsabb és a legtakarékosabb az egyetemisták és főiskolások által épített léghajtányok közül.
Címkék: pneumobil, eger, 2010, bosch, rexroth
Összesen több mint 200 millió forint az értéke azoknak a kocsiknak, melyeket a Porsche jóvoltából kipróbálhattam. Köztük volt az új Cayenne is, melyből már hibridet is vásárolhatunk.
Címkék: porsche, cayenne, 2010
Egy évvel korábban még úgy tűntek el benne a milliárdok, mint egy fekete lyukban, de az idén ismét pozitív eredményt produkált a GM.
Címkék: general motors, nyereség, 2010
Jó régen kitalálták Opelék, milyen trükkel adják el majd az új Merivát. Megcsinálták, jó lett. Mármint a trükk.
Feltúrták a Nagy Lajos király útját.
Címkék: zugló, útfelújítás, 2010
Tud még egy Peugeot-t mutatni, amit ennyien megbámulnak? Végre egy autó, ami a bepunnyadt márkát fiatalossá sminkelte.
Normális ember nincs itt. De normális autó se. Fénylő króm, kézzel kalapált vas és átható benzinszag társaságában ünnepli a Totalcar a tízedik születésnapját.
Címkék: oldtimer expo, 2010, tizeves, totalcar
Nem lett szebb, csak gyorsabb és tisztább. Az új Polo után kevésnek tűnik az Opel Corsa langy átmasszírozása.
Csendesebb, kényelmesebb az ülés, jobb a hifi és igényesebbek az anyagok, mint otthon, a nappalidban. Ráadásul ez mozog, nem is akárhogyan.
Könnyedebb a forma, kisebb a tömeg, korszerűbb a motorválaszték és láthatatlan formaterv - ez az új VW terepjáró.
Címkék: volkswagen, touareg, 2010
Női autó, most már biztos. Ezt a meredek szögben álló pedálsort tűsarkúban kell taposni.
Címkék: chevrolet, spark, 2010
Evolúciókutatói szemmel a Bayerische Fünfer agresszív közegben élő ragadozó, amire a természetes szelekció egyre több izmot, vaskosabb páncélt és a nőstényeket vonzó látványos bőrredőket pakolt.
A tragikus számokat a tavalyi akciókkal magyarázzák.
Címkék: mge, értékesítés, 2010, január, visszaesés
A régi Meriva egy magasra nőtt Corsa volt, az új inkább egy rövid Zafira, kisebb csomagtartóval és öt üléssel. Közelebb a C4 Picassóhoz.
Címkék: opel, meriva, 2010, bemutató
Kétszáz lóerős változatról is hallani, ami a kategória élvonalába repíthetné a legpaprikásabb Punto Evót.
Ez most nem a vad, sportos vezetés próbálgatása volt. Napok óta esik a hó, a lacházi repteret nem is takarítják, így viszont különösen meglepő tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak az új Opel Astra kapcsán.
Tisztességes családi egyterű volt, de mindenáron érdekessé akarták tenni a Mazda tervezői. Sikerült, de milyen áron!
Címkék: mazda 5, 2010, modellváltás
A harmadik generáción érezni az izzadtságszagot. Az volt a feladat, hogy a világ minden táján eladható legyen.
Címkék: ford focus, 2010, harmadik generáció
Idén a top tenben, ahelyett, hogy mindenféle vétizesek nyüzsögnének, viszonylag konszolidált motorokat láthatunk.
Címkék: év, motorja, 2010, wards
Amikor húsz év múlva bejön a fiam, és szól, hogy kinézett magának egy húszéves Sparkot, azt fogom kérdezni, ez már az Alfakilincses, motorműszerfalas?
Címkék: chevrolet, spark, 2010
Elkészült a japánok kompakt szabadidő-autója, amellyel Európában a VW Tiguant ijesztgetik majd.
Címkék: mitsubishi, rvr, 2010
Az alumínium vázszerkezet miatt 90 kilogrammal könnyebb, mint az összkerék-hajtású Mercedes S osztály, és vagy 180 kilóval, mint az összkerék-hajtású 7-es BMW.
Az idén két autó között dőlt el az első hely sorsa – végül mindössze tíz pont döntött.
Címkék: év autója, vw polo, 2010
Külsőre nem, technikailag azonban sokat fejlődött az új Opel Corsa.
Európai fölény jellemzi a 2010-es Év Autója jelöltlistát, az egyetlen kakukktojás egy Toyota.
Címkék: év autója, 2010, jelöltek
Minőségükben a régi autó-motorokat idézik, de legalább álcázás nincs rajtuk: hivatali fotókon 2010 egyik legizgalmasabb Mercedes újdonsága.
Címkék: mercedes benz, eu, 2010
Az új Porschéban 309 lóerő jut egy tonnára, ami elég brutális arány, nem csoda, hogy az autó 3,4 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 100-ra.
Címkék: porsche, 911, turbo, 2010
Miss Tuning bármelyik autónak jól állna, és ezt meg is mutatja.
Címkék: miss tuning, 2010, naptár