Elkészült a Volkswagen pick-upja
Amarok lesz a neve, és világsikernek szánják a németek, akik először próbálnak szerencsét a japánok uralta pick-up piacon.
Külsőre nem nagy meglepetés a masszív platós, részint mert ugyanolyan sematikus, célszerű szerszám, mint a Toyota, a Nissan vagy a Mazda hasonló modelljei, részint mert azt a kevés jellegzetes részletet, ami mégis akad, már láthattuk a korábbi VW Pickup tanulmányon. A hűtőmaszkon és a szögletes sárvédőkön kívükl nem is akad más markáns ismertetőjegye a típusnak – de ez az a járműkategória, ahol a forma soha nem is számított igazán. Sokkal lényegesebb a használati érték, és ezen a téren az Amarok is hozza a kötelező szintet. Az autó 5,25 méter hosszú, a raktere 2,52 négyzetméteres, és 1150 kilogrammal terhelhető.
Az autó egyaránt készül majd hátsó- és összkerék-hajtással, viszont eleinte kizárólag kétliteres dízelmotorral lesz kapható. Az alapkivitelekbe 122 lóerős, és 340 Nm csúcsnyomatékú TDI motor kerül, de lesz egy erősebb változat is, 163 lóerővel és 400 Nm-es csúcsnyomatékkal. Pontos fogyasztási adatokat egyelőre nem közöltek, de a 80 literes tankkal állítólag mindkét változat gond nélkül megtehet bő ezer kilométert, azaz 8 l/100 km alatt marad a fogyasztásuk.
A típust először Argentínában kezdik forgalmazni, de később egész Latin-Amerikában, Dél-Afrikában, Ausztráliában és Oroszországban is elérhető lesz. Egyes korábbi hírek ellenére Európában is elérhető lesz a típus, bár csak a jövő év közepén kezdik meg a forgalmazást. A típus számára kiváló reklámlehetőséget talált a Volkswagent: az idei Dakar ralin, amit ezúttal Argentínában tartanak, az Amarok lesz a hivatalos kiszolgáló autó, így a háttérben mindig feltűnik majd egy-egy példány, bárki nyeri is a viadalt.