Mitsubishi RVR: kistestvér az Outlandernek
Elkészült a japánok kompakt szabadidő-autója, amellyel Európában a VW Tiguant ijesztgetik majd.
Az autó lényegében a 2007-es Concept cX szériaváltozatának tekinthető, bár minden szempontból nagyon sokat változott a típus az elmúlt két évben. Szinte csak a nagy, trapézforma Evo-orr maradt meg, a farrész fura, bogárhátú kialakításáról azonban lemondtak egy jóval hagyományosabb megoldás javára. A C oszloptól hátrafelé fura mód ismerős az autó: az oldalablak-sor a Mercedes B osztályt idézi fel bennünk, a hátsó lámpákról pedig a Honda Accord kombi jutott az eszünkbe. Ugyanakkor az összkép sem kellemetlennek, sem aránytalannak nem tűnik: ha máskülönben jó autónak bizonyul, a 4,3 méteres RVR könnyen lehet a Mitsubishi következő slágermodellje.
Az új modell a Mitsubishi Global Mid-size platformjának megkurtított változatára épül, azaz számos alkatrésze azonos a Lancerben és az Outlanderben használtakkal. A motorválaszték azonban két vadiúj négyhengerest is tartalmaz: egy 1,8 literes benzines MIVEC motort, és egy ugyanekkora hengerűrtartalmú dízelmotort, amelyet már saját maga fejlesztett, és gyárt a Mitsubishi. Ez utóbbi motorral várhatóan csak Európában kínálják majd a típust, bár az RVR minden nagyobb piacon jelen lesz, Észak-Amerikától Japánon keresztül és Kínáig.
A forgalmazást először Japánban kezdi meg a Mitsubishi jövő tavasszal, de 2010 folyamán minden fontosabb piacra eljut az RVR. Egyes hírek szerint bizonyos piacokon a valamivel kifejezőbb Outlander Sport néven kínálják majd a típust.