Belegondolni is rossz, hogy mit művel a Wimmer RS legújabb gépe, ha lepadlózzák – valószínűleg bármilyen sebességnél képes elpörgetni a kerekeit.
A gyári Golf GTI ésszerű kompromisszumot képvisel. A maga 210 lóerejével és elsőkerék-hajtásával még épp kezelhető marad az egyszerű sofőrök számára is, de a legtöbb lámpától gyorsulásnál azért jól teljesít. Az Autobahn hazájában azonban akad, akinek ennyi nem elég – ők fordulhatnak például a Wimmer RS-hez, ahol egy picit belepiszkálnak a kétliteres VW turbómotorba. A hajtókarok, a benzinpumpa, az intercooler, a kipufogórendszer és a turbófeltöltő cseréje, illetve a motorelektronika átprogramozása után a kétliteres Volkswagen motorból 386 lóerő, és 455 Nm-es csúcsnyomaték törhet elő. Mindezt ráadásul az első kerekek kapják meg, így nehéz olyan sebességtartományt találni, ahol ne haladná meg a gumik képességeit az elérhető vonóerő.
A legérdekesebb adatot, az autó gyorsulását egyelőre nem árulták el, de abból a tényből kiindulva, hogy a végsebessét 240-ről csupán 267 km/h-ra nőtt, arra lehet következtetni, hogy a gyári áttételekhez nem nyúltak. A futómű beállításával persze igyekeztek javítani az autó stabilitását. Az ültetőrugók mellett 235/30-as Dunlop Sport Maxx GT gumikat és 20 hüvelykes felniket szereltek az autóra, de ez az egyetlen markáns részlet, ami elárulja, hogy nem egy szokványos Golf GTI-t látunk.