Audi: mi nem vagyunk zöldek!

2009.12.07. 16:53

A luxusmárka igazgatója meg sem próbál beállni a képmutatók közé: Rupert Stadler szerint az Audi a dinamikus autókról szól, és nem a környezetvédelemről.

Arról persze szó sincs, hogy az Audi ne próbálna jobb hatásfokú modelleket építeni, de Stadler szerint nincs értelme, hogy a BMW-hez hasonlóan az összes modelljükett zöld marketing-mázzal vonják be. „Ragaszkodunk a bevált Vorsprung Durch Technik (haladás a technika által) filozófiához, nem próbálkozunk olyan marketing-kampányt indítani, amilyen a BMW EfficientDynamics-é... Fejlesztjük közvetlen befecskendezéses, és dízelmotorjainkat, csökkentjük az üzemanyag-fogyasztást, tartjuk magunkat a szabványokhoz, de nem próbálunk zöld márkának mutatkozni.” – mondta az Audi igazgatója.

Nehéz megmondani, hogy ez a fajta nyers őszinteség a magukat zöldnek valló olajtársaságok, vegyipari konszernek és autógyárak korában jó taktika-e, hiszen legalább annyi ellenséget szerez a márkának, mint szimpatizánst, de legalább egyszerű és nehezen félreérthető az üzenet.